Spēles un pašgatavotas grāmatas 6-7 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai
Autor
Eglīte, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore ir Elīna Eglīte. Kvalifikācijas darba temats ir spēles un pašgatavotas grāmatas 6 – 7 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai. Darba vadītāja ir Agrita Tauriņa. Pētījuma mērķis: izpētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu lasītprasmes attīstības sekmēšanu, pedagoģiskajā procesā aktīvi ieviešot kompetences pieeju sadarbības īstenošanai, gatavojot valodas centra materiālus - spēles un grāmatas, lai šo mērķi sasniegtu tika izvirzīti uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstībā; 2.Noteikt 6 – 7 gadus vecu bērnu lasītprasmes attīstības vērtēšanas kritērijus balstoties uz pirmsskolas izglītības sasniedzamajiem rezultātiem jaunajā kompetenču pieejā; 3.Izpētīt bērnu lasītprasmes attīstības līmeni grupā, gatavojot spēles un grāmatas mācību procesa pilnveidei; 4.Veikt pētījumu un analizēt iegūtos rezultātus. Darbs sastāv no divām daļām - no teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizētas, apkopotas un sniegtas atziņas par lasītprasmi pedagoģiskajā un psiholoģiskajā teorijā, kas balstās uz A. Šponas, G. Svences, R. Fišera, I. Jurgenas, S. Tūbeles, R. Baltušītes u.c darbu teoriju, pētījumiem un pedagoģiskajiem ieteikumiem. Empīriskajā pētījuma daļā tiek noteikti lasītprasmes vērtēšanas kritēriji pēc kuriem tiek novērtēts katrs bērns. Pielietotas dažādas spēles un grāmatas lasītprasmes noteikšanai. Bērnu lasītprasmes sekmēšanas datu apkopošana un analizēšana pētījuma sākumā un noslēgumā. Kvalifikācijas darba apjoms 50 lappuses, izmantoti 30 literatūras avoti – latviešu, krievu un angļu valodā, 18 attēli, 6 tabulas un pievienoti 9 pielikumi. Qualification work theme: Games and self made books for improvment of 6-7 years old children reading skills Author of qualification work: Elina Eglite Supervisor: Asoc. prof. Agrita Taurina The amount of the qualification work: 50 pages, 18 pictures, 6 charts, 9 attachments, 30 literature sources – english, russian, latvian languages. The purpose of the qualification work: to study the development of reading skill of 6-7 year old children by actively implementing a competence approach in the pedagogical process by preparing language center materials - games and books. Qualification work assignments: 1.Analyze the findings of pedagogical and psychological scientists in the development of preschool children reading skills; 2.Define criteria for assessing literacy development of 6 – 7 years old children based on the new competence approach achievements of pre-primary education; 3.Investigate the level of children's reading skill in the group by preparing games and books to improve the learning process; 4.Analysis and interpretation of the results obtained. The thesis consists of two parts - theoretical and empirical. Theoretical part analyzes, summarizes and provides conclusions on literacy in pedagogical and psychological theory based on A. Spona, G. Svence, R. Fiser, I. Jurgena, S. Tubele, R. Baltusite etc. work theory, researches and pedagogical advices. The empirical part of the study defines the literacy assessment criteria by which each child is assessed. Various games and books have been used to determine literacy. Collecting and analyzing children's reading literacy data at the beginning and end of the study.