4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana dramatizācijas rotaļās
Author
Gaile, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: “ 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana dramatizācijas rotaļās.” Darba autore: Sintija Gaile Darba zinātniskā vadītāja: Dagnija Vigule Darba apjoms: Kvalifikācias darbs sastāv no 43 lapas pusēm, tai skaitā 6 attēli, 3 tabulas un 3 pielikumi. Darbā tiek analizētas sadarbības prasmes un tās veidi, 4 -5 gadu vecu bērnu raksturojums un to attīstības īpatnības, dramatizācijas rotaļas un to veidi, kā arī dramatizāciju rotaļu nozīme bērnu sadarbības prasmju veicināšanā. Apkopotas dramatizācijas rotaļas, kuras veicina sadarbību starp bērniem, kuras tika arī pārbaudītas praksē. Atslēgas vārdi: 4 – 5 gadu veci bērni, sadarbība dramatizācijas rotaļa. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt dramatizāciju rotaļu nozīmi 4 -5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanā. Pētījuma uzdevumi: •Aplūkot dramatizācijas rotaļu galvenos aspektus pētāmā jautājuma kontekstā • Izpētīt sadarbības jēdziena būtību un tā nozīmi bērna audzināšanas procesā •Izpētīt 4-5 gadus veca bērna personības iezīmes un īpatnības • Praktiski izzināt 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības veicināšanas iespējas dramatizācijas rotaļās. Pētījuma metodes: 1. Teorētiskā pētījuma metode – literatūras analīze filozofijā, psiholoģijā un pedagoģijā, saistot to ar pētāmo problēmu. Kā arī starptautiskās pieredzes analīze. 2. Empīriskā: •Bērnu novērošana; •Pedagoģiskās situācijas analīze •Aptauja •Pedagoģiskā darbība Pētījuma bāze: Ventspils pirmsskolas izglītības iestādes “Rūķītis” 7. grupas 22 bērni. Pētījuma darbības norises laiks: 2019. gada septembris - 2019 gada novembris. Title of qualification work: “4 to 5 year old children cooperation skill development through drama play" Author: Sintija Gaile Scientific supervisor: Dagnija Vigule Scope of work: Qualification work consists of 43 pages of the page, including 6 illustrations, 3 charts and 3 annexes. The thesis analyzes cooperation skills and their types, characteristics of 4-5 year old children and their developmental features, dramatization games and their types, as well as the role of dramatization games in the promotion of children's cooperation skills. Dramatization games that promote cooperation between children were collected and tested in practice. Keywords: 4-5 year olds, co-operation for dramatization. Aim of the study: To investigate theoretically and practically the role of dramatization play in the promotion of collaboration skills in children aged 4-5 years. Tasks of the research: • Consider the main aspects of dramatization games in the context of the research question • To explore the nature of the concept of collaboration and its significance in the process of parenting • Explore the personality traits of a 4-5 year old child • Practically explore opportunities for 4-5 year olds to promote collaboration in dramatization games. Research methodology: 1.Theoretical research method - literature analysis, linking it to the problem being studied. 2. Empirical: • Child monitoring; • Pedagogical situations • Survey Pedagogical activity Research base: 22 children of Ventspils pre-school educational establishment “Rūķītis” group 7. Study duration: September 2019 - November 2019.