Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorKrastiņa, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:30Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73315
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49250
dc.description.abstractBakalaura darba temats: ,, Pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas attīstības veicināšana rotaļā” Darba autore: Inga Krastiņa. Studiju programma: ,,Skolotājs” ar apakšprogrammu ,,Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs”. Darba zinātniskais vadītājs: Asoc. prof. Dr. psych. V. Romenkova. Darba mērķis ir pētīt divgadīgu bērnu pašapziņas attīstīšanas paņēmienus pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Dotā mērķa sasniegšanai, autore teorētiski pēta pašapziņas būtību, raksturo dažādu autoru dāžādo pieeju pašapziņas būtībai, pašapziņas attīstību pirmsskolas vecuma bērniem, analizē dažādu autoru uzskatus par pašapziņas rašanos un attīstību pirmskolas vecuma bērniem kā arī ģimenes un pedagogu lomu bērnu pašapziņas attīstībā. Par teorētiskās daļas bāzi kalpoja tādu autoru darbi, kā Dž.Boulbijs (1998), D.Dzintare, R.Boša (1997), T.Likona (2000), V.Romenkova (2008), A.Vorobjovs (2000), R.Vuorinens, E.Tūnala (1999) u.c. Empīriskajā pētījumā darba autore pēta ucināmo rotaļu izmantošanas iespēju bērna pašapziņas attīstības veicināšanai pirmskolā. Pētījuma ietvaros pirmsskolas bērnu grupā tiek izmantotas ucināmās rotaļas bērnu pašapziņas veicināšanai. Pētījuma ietvaros ir atklātas ucināmo rotaļu ietekme uz bērna pašpziņas attīstību uz ko tiek balstīti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem par šo rotaļu izmantošanas iespējām pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma rezultāti ļauj konstatēt, ka ucināmo rotaļu izmantošana labvēlīgi ietekmē pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņu. Ievērojami uzlabojas vietniekvārda ,,Es” lietojums runā, saskarsmes veida ar pieaugušo noteikšana, bērnu pašapkalpošanās līmenis, prasme pietiekoši ilgi nodarboties ar priekšmetiem kā arī sava vārda zināšana, kas viss liecina par pozitīvu pašapziņas attīstību. Kopumā sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma sākumā izvirzīto darba hipotēzi: Pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas attīstība veiksmīgi veidosies ja pašapziņas attīstīšanas procesā tiks pielietotas metodes atbilstoši bērnu vecumam, bērnu attīstība ģimenē un pirmsskolā mērķtiecīgi tiks virzīta sekmīgas pašapziņas veidošanai un tiks radīta pozitīva gaisotne ģimenē un pirmsskolā. Atslēgas vārdi: pašapziņa, pašapziņas attīstīšana, pirmsskolas vecuma bērni, pirmskolas pedagoģiskais process, ucināmo rotaļu izmantošanas iespējas. Bakalaura darba apjoms: 59 lpp., ietver 15 attēlus, 7 tabulas, izmantoti 38 literatūras avoti, pievienoti 3 pielikumi.
dc.description.abstractBachelor Thesis issue: Promoting the self awareness development of preschool age kids in play. Bachelor’s Thesis autor: Inga Krastiņa. Study program: ,,Teacher” with subprogram ,, Preschool and primary school teacher”. Research paper’s superior: Asoc. prof. Dr. psych. V.Romenkova. Bachelor Thesis main goal is to research two year olds self-awareness’s development ways during preschool teachers pedagogical work. To achieve the goal, author studied the meaning of self-awareness, describes the meaning of self-awareness throughout different authors and their ways of the self-awareness itself, self-awareness development skills in preschool children, analysed different author views on self-awareness matter and its development in preschool children, also families and teachers role in to self-awarenss development. As a theoretical base, these author research papers were used – J. Bowlby (1998), D.Dzintare, R. Bosa(1997), T. Likona (2002), V.Romenkova (2008), A.Vorobjovs (2000), R.Vuorinens, E.Tunala (1999) etc. Empirical part the author was studying the ways on how to use dandling games as an option of developing self-awareness skills in preschool. As a part of the research dandling games were used as a way to develop self-awareness skils. Using these kinds of games, it was concluded that dandling games has some influence on the child’s self–awareness development skills, on what, suggestions to preschool teachers can be given about these games and their possible ways of usage in preschool pedagogical every day work. Conclusion of this matter leads to a better understanding that dandling games and their usage in every day to day work, has a positive influence on the child’s self-awareness development. The amount of the pronoun ,,I” is used in their vocabulary, social skills with adults and recognition of it, self – service skilss, length of working with all types of objects, knowledge of their name, severely improved, which shows that self-awareness skilss have improved. Results lets the author approve the hypothesis that: Self-awareness skills will improve and will be promising if methods that are used to do that will be suitable for preschool, child’s development in its family and preschool will be formed in a positive manner towards the goal of the self-awareness development in positive environment at home and preschool. Key words: self- awareness, self-awareness’s development, preschool children, pedagogical process in preschool, options of dandling games usage. Bachelors Thesis amount: 59 pages, 15 images, 7 tables, used bibliography units 38, 3 addendums ( added in addendum).
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectpašapziņas attīstīšana
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.subjectucināmo rotaļu izmantošanas iespējas
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas attīstības veicināšana rotaļā
dc.title.alternativePromoting the self-awareness of preschool age kids in play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record