• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveide literāro darbu iepazīšanas procesā

Thumbnail
View/Open
299-73316-Zukova_Eliza_ez17047.pdf (1.117Mb)
Author
Žukova, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Elīza Žukova Darba vadītāja: profesore Dr. paed. Maruta Sīle Pētnieciskā darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveide literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecumu bērna atstāstīšanas prasmju pilnveidi literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma uzdevumi: analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par atstāstīšanas prasmēm, raksturot atstāstīšanas prames vidējā pirmsskolas vecumposma bērniem, organizēt empīrisko pētījumu, analizēt empīriskā pētījumā iegūtos datus. Pētījuma hipotēze- vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveide literāro darbu iepazīšanas procesā būs sekmīgāka, ja : •literārais darbs tiks izvēlēts atbilstoši vecumposmam, •lasīts tiks izteiksmīgi un interesanti lasīts, •tiks cienīts bērna viedoklis. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes- literatūras analīze, empīriskās metodes – pārrunas, novērojumi, dzīves gājuma analīze, kā arī matemātiskās metodes – reģistrēšana, ranžēšana. Teorētiskais pamatojums: bērniem ir jālasa priekšā grāmatas, lai pilnveidotu bērnu vārdu krājumu, un attīstītu atstāstīšanas prasmes. Rīta posmā bērniem ir lielāka koncentrēšanās spēja, tāpēc tad atstāstīšana būs sekmīgāka. Pētījums veikts: Saulkrastu pirmsskolas izglītības iestādē Pētījuma darba lapaspušu skaits: 30 lpp Pētījuma darba attēlu skaits: 3 attēli Pētījuma darba tabulu skaits: 15 tabulas Atslēgas vārdi: atstāstīšana, vidējais pirmsskolas vecums, literārie darbi.
 
Author: Eliza Žukova Supervisor: Professor Dr. paed. Maruta Sile Research topic: Improvement of retelling skills of middle-aged children in the process of getting acquainted with literary works. Study of the research: to investigate the improvement of the retelling skills of the average preschool child in the process of getting acquainted with literary works. Tasks of the research: to analyze pedagogical and psychological scientists' theories on retelling skills, to describe retelling skills for middle-aged children, to organize empirical research, to analyze data obtained in empirical research. Research hypothesis- improving the retelling skills of middle-aged pre-school children in the process of getting to know literary works will be more successful if: •the literary work will be selected according to age, •the reading will be expressive and interesting, •the child's views will be respected. Research methods: theoretical research methods - literature analysis, empirical methods - interviews, observations, life history analysis, as well as mathematical methods - registration, ranking. Theoretical background: children need to read books to improve their vocabulary and develop retelling skills. In the morning, the children have a greater concentration, so the narration will be more successful. Main results and conclusions: show that the child's retelling skills in the morning are more successful. Study done: Saulkrastu pre-school educational institution Number of pages of the study: 30 pages Number of pictures in the study work: 3 pictures Number of work tables: 15 Keywords: retelling, average preschool age, literary works.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49251
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV