Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorLembere-Vējkāja, Līva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:31Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73318
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49252
dc.description.abstractLīva Lembere-Vējkāja. Bakalaura darbs. „Četrgadīga bērna saskarsmes iemaņu pilnveidošana dramatizācijas rotaļu laikā”. Ventspils : Latvijas Universitāte. 2019. - 53 lpp. un pielikums. Darba vadītājs: Asoc. prof., dr. psych. Valentīna Romenkova. Pētījuma teorētiskais pamatojums: Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu „ Četrgadīga bērna saskarsmes iemaņu pilnveidošana dramatizācijas rotaļu laikā ”. Pētījuma izvēli noteica izmaiņas mūsdienu sabiedrības savstarpējās attiecībās. Bērni aizvien mazāk komunicē viens ar otru, nespēj ilgstoši noturēt uzmanību-ieklausīties citos un izteikt viedokli par dzirdēto. Ļoti daudz ģimenēs brīvais laiks tiek pavadīts pie mūsdienu tehnoloģijām, aizmirstot par pasaku lasīšanu un ļoti vienaldzīga attieksme izveidojusies pret rotaļāšanos kopā ar bērniem. Empīriskā pētījuma mērķis ir noteikt, cik efektīvi ir iespējams pilnveidot saskarsmes iemaņas dramatizācijas rotaļās, par galveno līdzekli izmantojot dažādus literāros darbus. Pētījums veidot no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorijas daļā analizētas un salīdzinātas dažādu autoru teorijas, par saskarsmes būtību pedagoģiskajā procesā un to, cik būtiska ir saskarsme bērnu attīstībai. Analizēts arī 4-5 gadīgu bērnu vecumposms. Analizēta un izzināta literatūra par saskarsmi, tās veicināšanas iespējām, ņemot vērā attiecīgā vecumposma īpatnības. Teorijas daļā tiek sniegts ieskats par to, kā rotaļas pilnveido bērnu saskarsmes iemaņas, tuvāk izpētot tieši dramatizācijas rotaļas - skatot tādu autoru pētījumus dotajā virzienā kā D.Dzintere, I.Stangaine, V.Romenkova u.c. Pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats. Izveidots pētāmās grupas-katra bērna individuālais raksturojums. Raksturota pētījuma norise, kurā ietilpst – vecāku aptaujas, novērošana, pedagoģiskās situācijas, vērojumu salīdzināšanu pētījuma sākumā un beigās, kā arī iegūto rezultātu analīze. Pētījuma sākumā izveidota programma, kas vērta uz dažādiem literāriem darbiem ar mērķi pilnveidot bērnu saskarsmes iemaņas. Apkopojot pētījuma datus ir novērota pozitīva izaugsme katram bērnam. Bērni vairāk sākuši kontaktēties viens ar otru, veiksmīgāk spēj tikt galā ar dažādām konfliktsituācijām, dalās ar rotaļlietām, izrāda savas emocijas un iniciatīvu kādai darbībai. Pedagogs prasmīgi pielietojot dramatizācijas rotaļu atbilstoši mācāmai tēmai vai aktuālam notikumam, var bērnam zināšanu apguvi sniegt viņam vispiemērotākā veidā. Atslēgas vārdi: saskarsme, iemaņas, prasmes, pedagoģiskais process, rotaļa, dramatizācijas rotaļa, sadarbība, emocijas. Bakalaura darba apjoms: 51 lpp., 6 attēli, 4 tabulas, pielikumi, literatūras avoti
dc.description.abstractLīva Lembere-Vējkāja. Bachelor's work. ‘’Improving the communication skills of a four years old child during dramatization games’’. Ventspils: University of Latvia. 2019. 53 pages and attachments. Head of work: Asoc. Prof., Dr psych. Valentina Romenkova. Theoretical justification of the study: The work of the Bachelor has been developed on the theme of ‘’Improving the communication skills of a four years old child during dramatization games’’. The choice of study was driven by changes in the relationship between today's societies. Children are increasingly communicating with each other, unable to keep their attention from listening to others for a long time, and to express their views on what they have heard. Very much in families, spare time is spent on modern technology, forgetting the reading of fairy tales and having a very indifferent attitude to playing with children. The aim of the empirical study is to identify the effectiveness of improving communication skills in the playing field, using different literary works as a key tool. The study consists of 2 parts – theoretical and practical. The theory part analyses and compares the theories of the various authors, the nature of the interaction in the pedagogical process and the importance of child development. The age of 4-5-year-olds has also been analyzed. The part of the theory gives an insight into how the games develop children's communication skills, by looking closely at the drama games, by looking at authors' studies in a given direction, such as D.Dzintere, I.Stangaine, V.Romenkova, etc. The study part describes the methodological basis of the study. The individual characteristics of the study group-each child have been established. It describes the conduct of the study, which includes surveys of parents, observation, pedagogical situations, comparison of sightings at the beginning and end of the study, as well as analysis of the results obtained. At the beginning of the study, a programme designed to improve the skills of child-to-child contact was developed to a variety of literary works. The pooling of study data has shown positive growth for each child. Children have become more in contact with each other, are more successful in dealing with different conflict situations, sharing toys, showing their feelings and taking action. Key words: contact, skills, acquirement , pedagogical process, playing, dramatization games, collaboration, emotion. Bachelor's work volume: 51 pages, 6 pictures, 4 tables, attachments, literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectiemaņas
dc.subjectprasmes
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.subjectrotaļa
dc.titleČetrgadīga bērna saskarsmes iemaņu pilnveidošana dramatizācijas rotaļu laikā
dc.title.alternativeImproving the communication skills of a four years old child during dramatization games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record