Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorBeltiņa, Rūta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:32Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73321
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49254
dc.description.abstractBakalaura darba „ Pirmsskolas vecuma bērnu gribas īpašības veidošanās kustību rotaļā” mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt pirmsskolas vecuma bērnu gribas īpašību veidošanos kustību rotaļās. Darba uzdevumi: •Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par gribu un tās veidošanos. •Noskaidrot pirmsskolas vecuma bērnu gribas īpašību veidošanas iespējas kustību rotaļā. •Veikt pētījumu par pirmsskolas vecuma bērnu gribas īpašību veidošanos kustību rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, terminu skaidrojumiem, izmantotās literatūras avotu saraksta un pielikumiem. Pirmajā daļā autore raksturo gribas īpašību veidošanos, no dažādiem avotiem un autoru izteiktajiem viedokļiem, gribas skaidrojumus pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā. Un arī kustību rotaļa gribas īpašību veidošanā. Teorētiskās daļas izklāstā autore balstās uz A. Kuzņecovas, R. Karlovskas, D. Vigules, D. Dzinteres, I. Stangaines un citu autoru atziņām. Kā nozīmīgs palīglīdzeklis tika izmantota „Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca”. Empīriskā pētījuma daļā autore iepazīstina ar pētījuma veikšanas metodiku. Autore vēro un analizē pirmsskolas vecuma bērna gribas īpašību izmantošanu kustību rotaļās. Pētījumā ar 3 tabulu anketu palīdzību tika izzināta pirmsskolas vecuma bērna gribas īpašības veidošanās kustību rotaļā. Bakalaura darbam izvirzītā hipotēze empīriskā pētījuma gaitā kopumā apstiprinājās. Kustību rotaļa veido gribas īpašību veidošanos: •Bērns rotaļājoties attīsta gribu; •Darbojoties bērns izsaka savu gribu un attieksmi; •Pieaugušā atbalsts un iedrošinajums būs nepieciešams; •Atrodlīdzsvaru starp palīdzēšanu un kļūdu pieļaušanu. Atslēgas vārdi: griba, kustība, rotaļa, īpašība, pirmsskolas izglītības vecums. Bakalaura darbs satur - 60 lappuses, tajā ietverti 13 attēli, ievietoti 2 pielikumi, 3 tabulas, 35 izmantotās literatūras avoti. Bakalaura darbs izmantojams praktiskā pirmsskolas izglītības iestādes darbā. Pētījumu var paplašināt un turpināt, lietderīgi pēc kāda laika posma atkārtot novērojumu un salīdzināt jauni iegūtos rezultātus ar šī pētījuma rezultātiem.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis “Preschoolers 'willpower characteristics in movement play” is to theoretically and empirically study the formation of preschoolers' willpower characteristics in movement games. The tasks of the bachelor thesis: • to analyze pedagogical and psychological scientists' conclusions about will and its formation. • to find out how to develop the willpower characteristics of preschool children in a movement game. • carry out research on the development of pre-school children's will characteristics in movement toys. The bachelor thesis consists of introduction, two parts, conclusions, explanations of terms, list of references and appendices. In the first part, the author describes the development of will characteristics from various sources and the views expressed by the authors, and explanations of the will in pedagogical and psychological literature. And also the movement play in the formation of will properties. In the presentation of the theoretical part the author bases on the findings of A. Kuznetsova, R. Karlovska, D. Vigule, D. Dzintere, I. Stangaine and other authors. The Glossary of Educational Terms was used as an important aid. The author observes and analyzes the use of pre-school children's will characteristics in movement play. The study investigated the development of the pre-school child's will characteristics in the movement game using tables of three questionnaires. The hypothesis put forward for the Bachelor's thesis was generally confirmed during the empirical research. Movement play forms the formation of will properties: • the child develops a will when playing; • when acting, the child expresses his or her will and attitude; • adult support and encouragement will be required; • find the balance between helping and making mistakes. Key words: will, movement, play, trait, pre-school age. The bachelor thesis contains 60 pages, contains 13 pictures, 2 appendices, 3 tables, 35 sources of literature. The bachelor's thesis can be used in practical work of preschool. The study may be extended and continued, it may be useful to repeat the observation after a period of time and compare newly obtained results with the results of this study.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectgriba
dc.subjectkustīa
dc.subjectrotaļa
dc.subjectīpašība
dc.subjectpirmsskolas izglītības vecums
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu gribas īpašību veidošanās kustību rotaļā
dc.title.alternativeFormation the will characteristic or pre-school,s children in movement,s play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record