Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorRaudiva, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:35Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73329
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49260
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Evita Raudiva Bakalaura temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveide mācību jomu centros. Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidi mācību jomu centros. Petījuma uzdevumi: analizēt pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par sociālo prasmju pilnveidi; raksturot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās prasmes problēmas kontekstā; organizēt empīrisko pētījumu par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidi mācību jomu centros un pamatot izvēlētās metodes; analizēt empīriskā pētījuma par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidi mācību jomu centros iegūtos datus. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek pētītas un analizētas pedagoģijas, psiholoģijas, pirmsskolas un ārzemju zinātnieku atziņas par sociālajām prasmēm, bērnu sociālo prasmju apguves īpatnībām un to ietekmējošiem faktoriem. Bakalaura darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums, lai noskaidrotu kā mācību jomu centros var pilnveidot sociālās prasmes, tai skaitā saskarsmes un sadarbības prasmes vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījumā izvirzīti četri kritēriji: bērni pieņem un lūdz pieaugušā palīdzību, ja tas nepieciešams; iesaistās kopīgās darbībās ar grupas biedriem; dalās ar rotaļlietām; es pats – darbības patstāvīgums. Pētījumā konstatēta sākotnējā situācija un attīstības dinamika. Pieņemtā hipotēze, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveide būs sekmīgāka, ja skolotājam būs sadarbība ar bērniem, ja bērns pēc iespējas regulāri apmeklēs pirmsskolas izglītības iestādi, ja skolotājs mērķtiecīgi organizēs bērnu darbību mācību jomu centros, paplašinot mācību jomu sižetu, saturu un atribūtus, tika pārbaudīta un apstiprinājās. Tika izstrādāti ieteikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem videjā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidei. Atslēgas vārdi: saskarsme, sadarbība, sociālās prasmes, macību jomu centri. Bakalaura darbs sastāv no 59 lappusēm, tsk. 23 tabulas, 17 attēli, 3 pielikumi. Izmantoti 45 informācijas avoti no kuriem 12 literatūras avoti ir svešvalodā.
dc.description.abstractBachelor's thesis author: Evita Raudiva Bachelor's Theme: Development of social skills for children of the average pre-school age in areas of training. Aim: Theoretical and practical research into the development of social skills for children of the average pre-school age in the centers of the training areas. Objectives of the research: Analyse pedeagogies and psychology knowledge on the development of social skills; describe the social skills of middle-agead children in the context of the problem; organise an empirical study on the development of social skills in secondary centres and justifythe methods selected; analyse the empirical study on the development of social skills of children of the average pre-school age data the training centres. In the theoretical part of the Bachelor's thesis the conclusions of pedagogy, psychology, preschool and foreign scientists on social skills, peculiarities of children's social skills acquisition and their influencing factors are investigated and analyzed. In the empirical part of the Bachelor's thesis, a study was carried out to find out how social skills, including communication and cooperation skills in average pre-school children, can be developed in training centers. The study identifies four criteria: children accept and seek adult help when needed; engages in joint activities with group members; sharing toys; I myself - operational autonomy. The study identifies the initial situation and the dynamics of development. The hypothesis is that the development of social skills of average pre-school children will be more successful if the teacher cooperates with the children, if the child visits the preschool institution as regularly as possible, if the teacher purposefully organizes children's activities in study centers, expanding the scope, content and attributes of the learning areas, was verified and confirmed. Recommendations were developed for preschool teachers to improve the social skills of pre-school children. Keywords: communication, collaboration, social skills, learning centers of interest. Bachelor thesis consists of 59 pages, incl. 23 tables, 17 figures, 3 appendices. 45 sources of information were used, 12 of which are in foreign languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectsadarbība
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectmācību jomu centri
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveide mācību jomu centros
dc.title.alternativeDevelopment of social skills for children of the average pre-school age in areas of training
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record