2-3 gadu vecu bērnu patstāvības pilnveide ģērbšanās procesā
Author
Savina, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Gundega Savina. Kvalifikācijas darba vadītāja: profesore, Dr.paed. Maruta Sīle Kvalifikācijas darba tēma: 2-3 gadu vecu bērnu patstāvības pilnveide ģērbšanās procesā. Pētījuma mērķis: pētīt 2-3 gadu vecu bērnu patstāvības pilnveides iespējas ģērbšanās procesā. Kvalifikācijas darbu veido ievads, divas nodaļas ar septiņām apakšnodaļām, secinājumi un ieteikumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Darbā izmantotās metodes: teorētiskās – literatūras analīze; pētnieciskās – novērojums, anketas, izmēģinājuma darbība; matemātiskās- datu apstrādes metodes. Teorētiskajā daļā tika analizētas autoru atziņas pedagoģijas un psiholoģijas teorijā par patstāvību, par patstāvību 2-3 gadu vecumā un patstāvības pilnveidi ģērbšanās procesā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz A.Šponas, I. Bulas- Bitenieces, H. Helmingas, M. Montesori, E. Maslo, L. Obuhovas, D. Vigules, D. Dzinteres, I. Stangaines u.c. autoru atziņām. Praktiskajā daļā tika pētīta bērna patstāvības attīstība ģērbšanās procesā. Pētījumā vērota patstāvības attīstība 15 bērniem 2-3 gadu vecumposmā. Tabulu un shēmu veidā tika vizualizēti empīriskajā pētījumā iegūtie dati, kas iegūti pēc izstrādātajiem kritērijiem un rādītājiem, veikta to salīdzināšana un secinājumu formulēšana. Apkopoti ieteikumi vecākiem un pedagogiem par bērna patstāvības veicināšanu. Pētījuma rezultāti apstiprina hipotēzi, ka 2-3 gadu vecu bērnu patstāvības pilnveide ģērbšanās procesā būs sekmīga, ja tiks ņemtas vērā bērna individuālās attīstības īpašības; tiks ņemta vērā bērna iepriekšējā pieredze; pedagogiem un vecākiem būs vienotas prasības. Kvalifikācijas darbā izmantoti 29 literatūras avoti latviešu un krievu valodā, ietverti 22 attēli, 3 tabulas un pievienoti 2 pielikumi. Kvalifikācijas darba apjoms 45 lapas. Author of qualification work: Gundega Savina. Qualification Theme: Children’s’ independence improvement in the dressing process of 2-3 year olds. Aim of the research: to explore 2-3 year old children’s improvement possibilities in their independence of the dressing process. The qualification paper consists of an introduction, two chapters with seven subchapters, conclusions and recommendations, a list of literature and sources, attachments. Methods used in the work: theoretical - literary analysis; research - observation, questionnaires, pilot activity; mathematical - data processing methods. In the theoretical part the authors' quotes in the theory of pedagogy and psychology about independence, about independence at the age of 2-3 and on the improvement of independence in the process of dressing were analyzed. Theoretical part of the research is based on A.Spona, I.Bula-Biteniec, H.Helming, M. Montessori, E. Maslo, L. Obuhova, D. Vigules, D. Dz interes, I. Stangaines and other authors' quotes. In the practical part the development of the child's independence in the process of dressing was explored. The study observed development of independence in 15 children aged 2-3 years. In the form of tables and charts, the data obtained from the developed criteria and indicators were visualized in the form of tables and charts, their comparison and conclusions were made. Recommendations for parents and educators on promotion of child autonomy are summarized. The results of the study confirms the hypothesis that the development of the independence of the 2-3 year old children in the dressing process will be successful if the individual developmental characteristics of the child are taken into account; the child's previous experience will be taken into account; there will be common requirements for educators and parents. The qualification paper uses 29 sources of literature in Latvian and Russian, contains 22 pictures, 3 tables and 2 attachments. The volume of the qualification paper is 45 pages.