Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorMedvedeva, Liāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:40Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73337
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49264
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tēmu “Jaunāko klašu skolēnu mācību motivācijas attīstība problēmmācības procesā”. Skolēnu zems motivācijas līmenis sakarā ar mācībām un intereses izzušanu, gan agrāk, gan tagad tiek apzināta starp pedagogiem un vecākiem kā nozīmīga un aktuāla problēma. Pētījuma mērķis ir izpētīt jaunāko klašu skolēnu mācību motivācijas attīstību problēmmācības procesā. Dotajā darbā tika veikti pētījumi, kas sastāvēja no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā analizēti zinātnieku atzinumi par motivāciju kā no psiholoģijas tā arī no pedagoģijas skatu punkta, sniegts pārskats par mācību motivācijas nozīmību skolēnu mācīšanās. Dotajā pētījumā tiek akcentēts jaunāko klašu skolēnu vecumposms, analizējot zinātnisko literatūru par sākumskolas vecuma bērnu mācību motivācijas īpatnībām. Tika analizēta informācija par problēmmācību, tiek paskaidrots ko nozīmē dotā metode, kā tā ietekmē uz skolēna motivāciju, kāpēc to ir jāizmanto. Darba empīriskajā pētījuma daļā tiek aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas raksturojums, pētījuma norises apraksts un rezultātu analīze - skolēnu novērošana, problēmmācības nodarbību kompleksa sagatavošana, rezultātu analīze. Tika veikti pedagoģiskie novērojumi un pedagoģiska diagnostika, lai noteikt katra bērna mācības motivācijas līmeni un attīstību pētījuma gaitā. Pētījuma procesā tika izstrādāts problēmmācības nodarbību komplekss un novadīts ar bērniem, lai noskaidrotu kā tas ietekmēs skolēnu mācību motivāciju. Pētījuma gaitā tika sastapta mācību motivācijas pozitīvā dinamika. Skolēnu motivācijas rādītāji tika paaugstināti, kā arī tika paaugstināts katra skolēna mācību motivācijas līmenis. Pēc pētījuma rezultātiem, var izdarīt secinājumus, ka hipotēze apstiprinājās - jaunāko klašu skolēnu mācību motivācijas attīstība būs sekmīga problēmmācības procesā. Izmantojot problēmmācību, skolēnu uzmanība un interese paturas uz ilgāku laiku.
dc.description.abstractThe bachelor thesis is devoted to the topic “The development of educational motivation of primary school students in the process of problem-based learning”. Poor pupil motivation during learning process and loss of interest has always been recognized by educators and parents as a significant and actual problem. The purpose of the study is to investigate the development of motivation in problem-based learning among primary school students. In this thesis the research was made up of two parts - theoretical and empirical. Theoretical part of the thesis analyzes the researchers' opinions on motivation from both psychological and pedagogical point of view, gives an overview of the importance of learning motivation in student learning. This thesis emphasizes the age group of the youngest pupils by analyzing the scientific literature on the peculiarities of the motivation for learning in the primary school age. The information on problem-based learning was analyzed, explaining the meaning of this method, how it affects the pupil's motivation and why it should be used. The empirical part of the thesis describes the methodological basis of the research, the characterization of the research group, the description of the research process and the analysis of the results - observation of pupils, preparation of a set of problem-based learning lessons, analysis of results. Pedagogical observations and pedagogical diagnostics were carried out to determine the motivation level and development of each child's learning during the research. During the research process, a set of problem-based learning activities was developed and conducted with children to find out how this would affect students' learning motivation. During the research, positive dynamics of learning motivation was encountered. Students' motivation rates increased and each student’s level of motivation to learn was raised. According to the results of the research, it can be concluded that the hypothesis has been confirmed - the development of learning motivation of junior students will be successful in the problem-based learning process. Through problem-based learning, students' attention and interest remain for a longer period of time.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMOTIVĀCIJA
dc.subjectMĀCĪBU MOTIVĀCIJA
dc.subjectPEDAGOĢISKAIS PROCESS
dc.subjectPROBLĒMMĀCĪBA
dc.subjectMOTIVĀCIJAS ATTĪSTĪBA
dc.titleJaunāko klašu skolēnu mācību motivācijas attīstība problēmmācības procesā
dc.title.alternativeThe development of educational motivation of primerie school student in the process of problem- based learning
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record