Eksperimentu izmantošana brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Ņikitjuka, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Tatjana Ņikitjuka. Darba nosaukums: “Eksperimentu izmantošana brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā”. Darba mērķis: izzināt eksperimentu izmantošanas iespējas brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Teorētiskajā daļā tiek analizēta brīvdabas pedagoģija kā pētniecības un izglītības joma, un eksperimentu izmantošana brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba pētījuma aktualitāte balstās uz problēmu, kā efektīvāk iegūt rezultātus bērnu sadarbībā, attīstīt logiskas domāšanas procesus, un novērošanu eksperimentos brīvdabas pedagoģijā. Empīriskajā daļā: aprakstīta pētījuma norise un sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums: vecāku anketēšana, novērošana brīvdabā un praktiskais darbs ar bērniem, izmantojot eksperimentālā pētījuma metodi. Autore piedāvā eksperimentus, lai bērnus ieinterisētu aktīvai izpetes darbībai un veicinātu bērnu izziņas interesi carviju prasmēs. Autore secina, ka izmantojot eksperimentus kā izziņas un pētniecības metodi, bērni vairāk iedziļinās pētījumos un ieinteresējas par apkārtējo dabu. Atslēgas vārdi: eksperimentu izmantošana, izziņas interese, vecākā pirmsskolas vecuma bērni, brīvdabas pedagoģija. Kvalifikācijas darba apjoms 66 lapaspuses, attēlu skaits – 33, tabulu skaits – 12, pielikumu skaits – 2, literatūras un avotu saraksts – 40; Author of the paper: Tatjana Nikitjuka. Title of the paper: “The Use of Experiments in Outdoor Education at Senior Preschool Age”. Aim of the paper: finding out opportunities of the use of experiments in outdoor education at senior preschool age. The theoretical part: analyzes outdoor education as a field of research and education as well as the use of experiments in outdoor education at the senior preschool age. The topicality of the research paper is based on the problem on how to more effectively obtain results in children's collaboration, develop logical thinking processes and observation in experiments in outdoor education. The empirical part: describes the course of the research and provides the methodological ground of the research: questionnaires of parents, outdoor observation and practical work with children using the experimental research method. The author offers experiments in order to engage children in active research and to stimulate children's cognitive interest in carvian skills. The author concludes that by using the experiments as a method of cognition and research, children are more engaged in research as well as interested in nature. Keywords: use of experiments, cognitive interest, senior preschoolers, outdoor education. The volume of the qualification paper is 66 pages, the number of pictures - 33, the number of tables - 12, the number of annexes- 2, the list of references and sources - 40;