4- 5 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstīšana rotaļnodarbībā
Автор
Karlštrema, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs : 4-5 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstīšana rotaļnodarbībā. Darba autors : Inga Karlštrema Darba vadītājs : Dr. paed. Inese Jurgena Pētījuma mērķis: analizēt teorētiski zinātnisko literatūru par sociālām prasmēm un to būtību, pētot 4-5 gadus bērnu sociālo prasmju attīstīšanu rotaļnodarbībā. Pētījuma teorētiskājā daļā, analizēti aktuāli jautājumi par sociālajām prasmēm un sociālizāciju, izpētīti sociālo prasmju kritēriju rādītāji, rotaļa kā iespēja bērnu sociālo prasmju attīstīšanai. Pētījuma praktiskājā daļā pēta, kādas piemīt bērnu prasmes, kādi kritēriji un rādītāji. Veikta praktiskā pedagoģiskā darbība ar mērķi rotaļas, lai sekmētu sociālās prasmes rotaļnodarbībā. Rotaļa ir pirmsskolas vecuma bērnu galvenais dzīvesveids – rotaļā bērns veido savu dzīvi. Rotaļa palīdz bērnam iepazīt sevi, rada savu fantāziju pasauli, aktīvi darbojas, runā, mācās, domā, vēro un sadarbojas ar citiem bērniem. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 52 lapām, ievietoti 8 attēli, 6 tabulas, 8 pielikumi, izmantoti 35 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, sociālizācija, sadarbība, komunikatīvās, rotaļa, vide, kritēriji Qualification work: Developing the social skills of 4 – 5 years-olds in the playroom. Author of the work: Inga Karlschtrem Chief of work: Dr. Ped. Inese Jurgena The aim of the study is to analyse, in theory, scientific literature on social skills and their nature, by studying the development of child social skills in the workforce for 4-5 years. The theoretical part of the study, analysing topical issues on social skills and social security, examining the indicators of social skills criteria, playing as an opportunity to develop children's social skills. The internal part of the study shall study the characteristics of children's skills at what lev els. Practical pedagogical activities have been carried out with a view to promoting social skiills in the playing field. The game is the main lifestyle of children of pre-shool age: the child in the game makes his or her own life. Playing helps a child get to know himself, creates a fantasy world, works actively, talks, learns, thinks, watches and cooperates with other children. The qualification work was designed on 52 pages, 8 pictures inserted, 6 tables, 8 attach ments, 35 sources of literature. Key words: social skills, social, cooperation, communication, play, environment, criteria