Show simple item record

dc.contributor.advisorVolāne, Elita
dc.contributor.authorFreyberga, Marina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:47Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73355
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49278
dc.description.abstractBakalaura darba temats: ,,Papīra aplikācijas prasmju apguves iespējas bērniem ar kreilības īpatnībām” Darba mērķis ir izzināt un atklāt aplicēšanas prasmju apguves iespējas bērniem ar kreilības īpatnībām. Pētījuma izstrādes gaita un tās rezultāti ir izklāstīti 4 nodaļās. Darba pirmajā nodaļā autore apskata kreilības teorētisko pamatojumu, balstoties uz pedagoģisko un psiholoģisko literatūru , kurā tiek analizēti kreilības raksturojums, izpausmes veidi, kā arī to teorijas un iemesli. Tiek sniegts ieskats cilvēku ar kreilības īpatnībām raksturojumam. Otrajā nodaļā tiek izzināti bērnu 4-6 gadu vecumposmu īpatnības. Tiek sniegts ieskats fiziskā un kognitīvā attīstības raksturojumā, kā arī emocionālai attīstībai. Trešajā nodaļā detalizēta uzmanība tiek veltīta aplicēšanas prasmju apguves iespējām bērniem ar kreilības īpatnībām. Tiek apskatīti aplicēšanas prasmju apguves iespējas bērniem ar kreilības īpatnībām, tiek analizēta kreiļu īpatnību ievērošana mācību procesā, kā arī kreilības īpatnības aplicēšanas prasmju apguvē. Praktiskajā daļā tiek raksturotas pētnieciskās metodes un sniegts pētāmās grupas raksturojums. Šajā nodaļā apstiprinājās hipotēze, ka kreiļiem ir nepieciešams atbalsts un atbilstoši pielāgota mācību saturam metodika, kurā ir ievērots kreiļu gan fiziskā, gan psihiskās īpatnības. Pētot aplicēšanas prasmju apguves procesu pirmsskolā, var teikt, ka izglītības programma tiek orienta galvenokārt uz labročiem, bet kreiļu apmācības īpatnības netiek, vai daļēji, tiek ievērotas, līdz ar ko, bērni, ar kreilības īpatnībām izjūt diskomfortu, apgūstot aplicēšanas prasmes, jo viņiem ir jāpielāgojas skolotāju mācību stilam, ja mācību procesā netiek ievērotas bērnu kreilības īpatnības. Darbs sastāv no 71 lpp., tajā ir 22 attēli, 6 tabulas, 5 pielikumi, izmantoti 68 literatūras avoti, no kuriem 22 ir latviešu valodā un 45 svešvalodā. Atslēgas vārdi: aplikācija, kreilība pirmsskolā
dc.description.abstractThe topic of Bachelor’s Thesis : “Paper application skills acquisition opportunities the for Left-handed Children” The goal of the paper is to find out and discover the paper application skills acquisition opportunities the for Left-handed Children. The development of the study and its results are presented in four chapters. The first chapter looks at the theoretical aspects of left-handedness, based on the psychological and pedagogical literature, which analyses the characteristics of left-handedness, its forms of expression, as well as their theories and causes. An insight into the characteristics of people with left-handedness is provided. The second chapter explores the peculiarities of four to six-year-olds. It provides insight into physical and cognitive developmental characteristics as well as emotional development. The third chapter focuses in detail on the collage-technique curriculum for left-handed children. Possibilities of collage-technique curriculum in the study process for left-handed children as well as peculiarities of learning collage-technique curriculum for left-handed children are considered. The practical part describes the research methods and gives the characterization of the research group. This chapter confirmed the hypothesis that left-handed children need support and a tailor-made teaching methodology that respects the physical and mental characteristics of left-handed children. When researching the process of collage technique learning process at pre-school, it can be concluded that the educational programme is oriented to right-handed students, but the specifics of left-handed are not or are partially respected, resulting in discomfort in learning specific curriculum because left-handed students have to adapt to the teaching style of the teachers, if their left-handedness has not been considered. The paper consists of 71 pages. There are 22 images, 6 tables and 5 annexes in the paper. 68 sources of literature have been used (22 of them in Latvian and 45 foreign)
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectaplikācija
dc.subjectaplikācijas prasmes
dc.subjectkreilība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectaplikācija
dc.titlePapīra aplikācijas prasmju apguves iespējas bērniem ar kreilības īpatnībām
dc.title.alternativePaper application skills acquisition opportunities the for Left-handed Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record