Rotaļu izmantošanas iespējas bērnu drošības izjūtas veicināšanā agrās bērnības vecumposmā
Autor
Ņikitina, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums: “Rotaļu izmantošanas iespējas bērnu drošības izjūtas veicināšanā agrās bērnības vecumposmā”. Darba autore – Vita Ņikitina. Kvalifikācijas darba vadītāja – Latvijas Universitātes profesore Dr. psych. Tija Zīriņa. Darbā analizēta bērnu drošības izjūtas veicināšana, izmantojot rotaļu iespējas. Darba mērķis: Analizēt teorētiski un praktiski pārbaudīt rotaļu izmantošanas iespējas bērnu drošības izjūtas veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Ar kurām rotaļām bērnu drošības izjūtas veicināšana agrīnajā bērnības vecumposmā pirmsskolas izglītības iestādē būs sekmīga? Izzināt, kādas rotaļas ir piemērotākās agrās bērnības vecumposmā, veicinot veiksmīgu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē, rosinot drošības izjūtu. Pētījumā secināts, ka bērnu drošības izjūta pirmsskolā bērna agrīnās bērnības vecumposmā tiek veicināta ar kustību, ucināmo rotaļu un brīvas rotaļāšanās palīdzību. Atslēgas vārdi: trauksme, drošība, drošības izjūta, bērna vajadzības, apskāviens, pieskāriens, rotaļa, droša vide. Darbs satur 54 lapas, 13 attēlus, 3 tabulas, 50 bibliogrāfiskos nosaukumus, 4 pielikumus. Darba praktiskajā daļā veikta bērnu novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādē “Y” grupā. Pētījuma dalībnieku skaits: 16 bērni. Darba rezultāti apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti 3 tabulās un 13 attēlos. Title of Qualification thesis: “Possibilities of using a play to promote a sense of security in early childhood”. Author of Qulification thesis – Vita Nikitina. Supervisor of Qualification thesis – PhD associate profesor of University of Latvia Tija Zirina (Dr. psych.). In Qulification thesis analysed: faciliation of sence of security of children using possibilities offered by play. Research goal: Theoretically analyze and practically check possibility to use play as a provider of sense of security in pre-school. Question of the research: Which type of play does provide sense of security more succsessful in early childhood in pre-school? Acertain, what kind of play are more suitable for children of early childhood to provide successful addaptation and to animate sense of security in pre-school. The study concludes that the sense of child safety in the pre-school is promoted through movement games during early childhood. Key words: anxiety, safety, sense of security, needs of a child, hug, touch, play, safe environment. Qualification thesis content: 54 pages, 13 pictures, 3 tables, 50 bibliographic titles, 4 appendices. In the practical part of the work were done children observation, pedagogical trial activity in Riga’s pre-school institution X in a group named “Y”. Number of participants: 16 children. The results are summarized, analyzed, compared and presented in 3 tables and 13 figures.