Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorGreitāne, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:49Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73362
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49282
dc.description.abstractLatvijas Universitātes, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studentes Iveta Greitānes kvalifikācijas darba temats ir “Pirmsskolas izglītības iestādes un vecāku sadarbība bērnu patstāvības prasmju veicināšanai”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt un izzināt, kā sadarbība starp pirmsskolas izglītības iestādi un vecākiem ietekmē un veicina bērna patstāvības veidošanos. Pētījuma objekts ir pedagoģiskais process pirmsskolas izglītības iestādē, pētījuma priekšmets patstāvības veicināšana bērniem sadarbībā ar vecākiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Ir divi pielikumi. Darba teorētiskā daļa sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek izzināta patstāvības būtība un tās prasmju attīstība pirmsskolā. Tiek noskaidrots, kāda ir patstāvības prasmju apguve 3 gadus veciem bērniem un kāda ir pedagogu sadarbība ar vecākiem patstāvības veicināšanas procesā. Darba empīriskā daļa tiek atspoguļota otrajā nodaļā. Lai noskaidrotu kādas, ir 3 gadus vecu bērnu patstāvības prasmes, tika izmantotas divas pētīšanas metodes: novērošana un anketēšana. Tika izvērtēta bērnu patstāvības prasmju attīstība pētījuma sākumā un beigās. Pirmsskolas vecuma posms ir bērna dzīves periods, kurā bērns strauji attīstās. Īpaši tas notiek tieši 3-4 gadu vecumā, kad iezīmējas pirmās personības un patstāvības īpašības. Lai noskaidrotu, kādas ir bērnu patstāvības prasmes, tās tika sekmētas ar praktisko darbību palīdzību, bērniem piedāvājot iesaistīties rotaļās un praktiskās darbībās. Tika veikta iegūtu rezultātu analīze, kā arī tika izdarīti secinājumi, ka hipotēze - bērniem tiks sekmēta patstāvība, ja pedagoģiskā procesā pirmsskolā tās tiks sekmētas ikdienā un būs sadarbība ar ģimeni, par to liecina. Darbs sastāv no 66 lappusēm, tajā ietverti 24 attēli, 4 tabulas. Atslēgas vārdi: patstāvība, kultūrhigiēniskās prasmes, pirmsskolas un vecāku sadarbība.
dc.description.abstractThe subject of the qualification work of Iveta Greitāne, a student of the University of Latvia, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art, is “Co – operation between preschool and parents to promote children’s independent skills”. The aim of the thesis is to study theoretically and practically how cooperation between the pre-school institution and parents influences and promotes the development of the child's independence. The object of the research is the pedagogical process in the preschool educational institution, the subject of the research is the promotion of independence of children in cooperation with parents. The qualification work consists of two parts - theoretical and practical parts. There are two attachments. The theoretical part of the thesis consists of three sections. The first chapter explores the essence of independence and the development of its skills in pre-school. It explores the acquisition of autonomy skills for 3-year-olds and the cooperation of educators with parents in the process of promoting independence. The empirical part of the paper is presented in the second chapter. Two research methods were used to find out the independent skills of 3-year-olds: observation and questionnaire. The development of children's independence skills at the beginning and end of the study was assessed. Preschool stage is period in child’s life, when child develop rapidly. Particularly, it happens when child is 3 – 4 years old, which marks the first personality and independence properties. In order to find out what children 's autonomy skills are, they were promoted through hands - on activities, offering children to play and practice. An analysis of the results obtained was made and conclusions were made that the hypothesis - children will be promoted autonomy if they are promoted every day in the pedagogical process and have cooperation with the family, proves it. The qualification work of 66 pages, 24 pictures, 4 tables. Keywords: independence, cultural hygiene skills, preschool and parent cooperation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectkultūrhigiēniskās prasmes
dc.subject3 gadus veci bērni
dc.subjectpirmsskolas un vecāku sadarbība
dc.titlePirmsskolas izglītības iestādes un vecāku sadarbība bērnu patstāvības prasmju veicināšanai
dc.title.alternativeCo-operation between preschool and parents to promote children's independent skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record