3-4 gadīgu bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstība rakstītprasmes apguvei pirmsskolā
Author
Malceniece, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 3-4 gadīgu bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstība rakstītprasmes apguvei pirmsskolā. Darba autore: Anita Malceniece Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt 3-4 gadīgu bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstīšanas iespējas rakstītprasmes apguvei pirmsskolā. Atbilstoši pētījuma mērķim ir izvirzīti pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagogu, psihologu un mediķu atziņas par sīko pirkstu muskulatūru. 2.Raksturot sīkās pirkstu muskulatūras attīstību 3-4 gadīgiem bērniem. 3.Organizēt empīrisko pētījumu, apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījuma izstrādes gaita un tās rezultāti ir atspoguļoti 2 nodaļās un 5 apakšnodaļās. Pirmajā nodaļā tiek apkopota un analizēta zinātniskā literatūra par sīko pirkstu muskulatūru un tās attīstības iespējām pirmsskolā, lai sagatavotu roku rakstītprasmes apguvei. Otrajā nodaļā tiek veikts pētījums par sīkās pirkstu muskulatūras attīstības veicināšanu 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Pētījums pierāda, ka bērniem ir uzlabojies rakstāmpiederuma satvēriens, prasmes pārvilkt dažādas līnijas, aizklāt norobežotu laukumu, izgriezt vienkāršu formu siluetus. Darbs sastāv no 53 lpp., 10 attēliem, 3 tabulām, 7 pielikumiem, 41 literatūras vienībām. Atslēgas vārdi: sīkā pirkstu muskulatūra, rakstītprasme, satvēriens, 3-4 gadus veci bērni. Name of the work: development of fine motor skills for learning handwriting in the preschool of the children on age 3-4. Author of the work: Anita Malceniece Aim of the work is to known theoretical and practical development of fine motor skills for learning handwriting in the preschool of the children on age 3-4. According to the aim of the work there are objectives of the study: 1. To analyze insights of the psychologist, teacher and medical about fine motor skills. 2. To describe development of fine motor skills of the children on age 3-4. 3. To organize empirical research, summarize and analyze the results obtained. Progress of the research and its results are reflected in 2 chapters and 5 sub-sections. In the 1st chapter there are summarized and analyzed scientific literature about fine motor skills and possibilities of the development in the preschool to prepare hand for learning handwriting. In the 2nd chapter are research for development of fine motor skills of the children on age 3-4. In the research there are shown that there are development in the children grip of writing instruments, skills to overwrite different lines, to cover enclose area and to cut simple form of silhouettes. Key words: fine motor skills, handwriting, grasp, children on age 3-4. The work consists of 53 pages, 10 pictures, 3 tables, 7 supplements, 41 literature sources.