Rotaļa vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanai
Author
Turnele, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
LV Bakalaura darba temats: “Rotaļa vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanai” Darba autore: Jolanta Turnele Darba vadītājs: Dr. paed. Dagnija Vigule Atslēgas vārdi: pirmsskola, rotaļa, matemātika, priekšstati, Mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 4-5 gadu vecuma pirmsskolas bērnu matemātisko priekšstatu veidošanas iespējas rotaļā Uzdevumi: 1.Apkopot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par matemātisko priekšstatu veidošanos. 2.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par 4-5 gadu vecuma bērna attīstību. 3.Izpētīt matemātisko priekšstatu attīstības iespējas rotaļā. 4.Veikt pētījumu par rotaļu izmantošanas iespējām matemātisko priekšstatu veidošanai. Darba pirmajā daļa tika apskatīts matemātisko priekšstatu veidošanās process pirmsskolā, ņemot vērā vidējā pirmsskolas bērnu vecumposma attīstības īpatnības. Tika analizēta matemātisko prasmju attīstības iespējas rotaļa. Darba otrajā daļā tika veikta izpēte, kā ar rotaļas palīdzību tika veicināt pirmsskolas vidējā vecuma bērnu matemātisko prasmju attīstība. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka pirmsskolas vidējā vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās ir sekmīga, ja bērns iesaistās rotaļās, kur iekļauti matemātikas elementi, pats piedalās rotaļu pagatavošanā un rotaļas sižets atbilst bērna interesēm. ENG The title of the Bachelor Paper: “Use of a game to create mathematical notation with children of average preschool age” The author of paper: Yolanta Turnele The tutor of paper: Dr.paed. Dagnija Vigule The key words: preschool, play, mathematics,notions The purpose of the bachelor paper: to research theoretically and practically how the play cultivate mathematical notion of children aged 4-5 The tasks: 1.To analize the literature created by pedagogues and psychologists about the mathematical notions and it`s formation. 2.To analize the literature created by pedagogues and psychologists about development of children aged 4-5 3.To explore the possibilities of developing mathematical notions in playp 4.To make a research by using play as the advancement of mathematical notion. The first part of the work looked at the process of mathematical notions in preschool, taking into account the special features of the development of the midterms. The playing of the possibility of developing mathematical skills was analyzed. In the second part of the work, a study was carried out on how to contribute to the development of mathematical skills for children of the middle age of preschool by playing. The practical part confirmed the hypothesis that the development of mathematical notions of children of the average age of pre-school was successful when a child was involved in playing, which included math elements, participated in playing, and the playground was in the best interests of the child.