Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veicināšana rotaļā
Author
Baļčūne, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Solvita Baļčūne Bakalaura darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veicināšana rotaļā. Bakalaura darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt bērnu sadarbības prasmju pilnveidošanās nosacījumus pedagoģiskajā procesā. Lai mērķis tiktu sasniegts, tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1. teorētiski pētīt sadarbības lomu bērna personības attīstībā, socializācijā; 2. raksturot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību saistībā ar saskarsmes prasmju veidošanos; 3. teorētiski analizēt un praksē pārbaudīt bērnu sadarbības prasmju veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darbā izmantotās pētījuma metodes ir teorētiskās – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze, empīriskās – pedagoģiskais novērojums un matemātiskās datu apstrādes metodes. Bakalaura darba pirmajā nodaļā tiek veikta teorētiskā literatūras analīze par sadarbību un saskarsmi kā nozīmīgu caurviju prasmi bērnu attīstību. Tiek apskatīta un analizēta dažādu autoru literatūras avoti un tiek aprakstītas pedagogu un psihologu atziņas par rotaļas nozīmi bērna attīstībā. Bakalaura darba otrajā daļā tiek veikta praktiska analīze, kā ar rotaļu palīdzību veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veidošanos. Tika izvirzīti 5 kritēriji sadarbības prasmju novērtēšanai pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Analizējot iegūtos rezultātus, varēja secināt, ka sadarbības prasmju līmenis ir nedaudz paaugstinājies. Bakalaura darba struktūra: Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba apjoms 57 lappuses, tajā skaitā 7 attēli un 6 tabulas. Bakalaura darbam izmantoti 67 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: saskarsme, sadarbība, rotaļa, rotaļdarbība, Author: Solvita Baļčūne Title of the bachelor paper: Encouraging Cooperation Skills for Kindergarten Preschoolers Through Playing. The aim of the bachelor paper: to study terms of children’s cooperation skills development in pedagogical process theoretically and practically. In order to reach the research aim, the following tasks have been set: 1. to theoretically study the role of cooperation during the development of child’s personality and socialization; 2. to characterize the development of kindergarten preschoolers regarding formation of communication skills; 3. to theoretically analyse and to practically examine the encouragement possibilities of children cooperation skills during pedagogical process. The used research methods in the bachelor paper are theoretical – analysis of pedagogical and psychological literature, and empirical – pedagogical observation and mathematical data processing methods. In the first part of the bachelor paper the analysis of the theoretical literature has been carried out regarding cooperation and communication as significant and continuous skill during development of children. Various literature sources of various authors have been reviewed and analysed, as well as conclusions of pedagogues and psychologists have been described, regarding significance of playing during child’s development. In the second part of the bachelor paper practical analysis has been carried out, regarding topic on how to encourage development of cooperation skills for kindergarten preschoolers through playing. The five main criteria were established for evaluation of cooperation skills at the beginning and at the end of the research. By analysing the acquired results, it was concluded that level of cooperation skills has become slightly higher. Volume of the bachelor paper: the bachelor paper consists of two parts – theoretical and empirical. The volume of the bachelor paper is 57 pages, including 7 images and 6 tables. It contains 67 literature sources. Keywords: communication, cooperation, playing, play lesson.