• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu apguves veicināšana drāmā

Thumbnail
View/Open
299-73367-Kovbase_Jelena_jk17045.pdf (1.354Mb)
Author
Kovbase, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore Jeļena Kovbase. Kvalifikācijas darba tēma „3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu apguves veicināšana drāmā”. Darba mērķis – pētīt 3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu apguves veicināšanu, izmantojot drāmu un apkopot ieteikumus drāmas rotaļnodarbībām 3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu apguvei. Apjoms: 51 lpp., 14 tabulas, 8 attēli, 4 pielikumi, 44 izmantotie avoti un literatūra. Darbs sastāv no divām daļām: no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa pamatojas uz atziņām, kuras matemātikas jomā snieguši: J. Vilciņš, V. Sudraba, E. Krastiņa, R. Andersone, J. Mencis, D. Vigule, A. Randoha, B. Brice, I. Bulla-Biteniece, D. Gaide u.c., kā arī uz atziņām par drāmu, ko aprakstījuši: B. M. Lawrence, Kernerman, E. Niklasons, O. Svenne, D. Dzintere, I. Satngaine u.c. Teorētiskajā daļā raksturota drāmas un matemātisko priekšstatu būtība. Empīriskajā daļā noskaidrota reālā situācija matemātisko priekšstatu apguvē pirmsskolā darbā ar drāmu un aplūkotas iespējas drāmas izmantošanai matemātisko priekšstatu apgūšanai 3 – 4 gadīgiem bērniem, izstrādāti ieteikumi.
 
Author of the work is Jelena Kovbase. Topic of qualification work is "promotion of mathematical perception of children from 3 to 4 years in drama". The aim of the work is to study the promotion of mathematical perception of children from 3 to 4 years using drama and to gather recommendations for developing mathematical perception of children from 3 to 4 years. Volume: 51 pp., 14 tables, 8 images, 4 annexes, 44 sources and literature used. The work consists of two parts: from the theoretical part and the empirical part. The theoretical part is based on the knowledge that in the field of mathematics provided by: J. Vilcins, V. Sudraba, E. Krastina, R. Andersone, J. Mencis, D. Vigule, A. Randoha, B. Brice, I. Bulla-Biteniece, D. Gaide, etc., as well as the evidence of the drama which described by: B. M. Lawrence, Kernerman, E. Niklasons, O. Svenne, D. Dzintere, I. Satngaine, etc. The theoretical part describes the essence of drama and mathematical representations. The empirical part clarified the real situation of learning mathematical concepts in pre-school work with drama and looked at the possibilities of using drama for learning mathematical concepts for children 3-4 years old, developed recommendations.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49287
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV