Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorSolomahina, Ina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:52Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73368
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49288
dc.description.abstractDarba autors: Ina Solomahina Kvalifikācijas darba temats: Rāpošanas veidu apguve bērniem agrīnajā vecumā pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pamatot agrīnā vecuma bērnu rāpošanas prasmju apguves iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Hipotēze: Agrīnā vecuma bērnu rāpošanas veidu apguve kustību rotaļās būs sekmīga, ja pedagogs : •ievēros agrīnā vecuma bērnu individuālās attīstības likumsakarības (uztveri, uzmanību, fiziskās attīstības pieredzi); •ieinteresēs bērnus iesaistīties rāpošanas veidu veicinošās kustību rotaļās; •sistemātiski rosinās rāpošanas veidu apguvi gan grupiņā, gan sporta nodarbībās. Darba pirmajā daļā tika analizēta un apkopota zinātniskā literatūra par agrīnā vecuma bērnu kustību attīstību - rāpošanas veidu apguvi bērniem agrīnajā vecumā pedagoģiskajā procesā un to ietekmi uz agrīnā vecuma bērnu fizisko, sociālo un psihisko jomu attīstību. Darba otrajā daļā tika veikts praktisks pētījums pedagoģiskajā procesā - par rāpošanas veidu apguvi bērniem agrīnajā vecumā sistemātiski organizētās kustību rotaļās. Pētījuma mērķa īstenošanai, tika izstrādātas rāpošanas veidu veicinošas kustību rotaļas, atbilstoši bērnu vecumam, individuālajām īpatnībām un interesēm. Pētījuma praktiskā daļā tika izmantots pētāmās grupas bērnu raksturojums pētījuma sākumā; rāpošanas veidu apguves rādītāji (izmantojot izvirzītos kritērijus prasmju novērtēšanai) pētījuma sākumā un beigās. Iegūtie rezultāti tika atspoguļoti attēlos. Apkopojot teorētiskajā daļā analizēto zinātnisko literatūru par agrīnā vecuma bērnu attīstības īpatnībām un likumsakarībām un rāpošanas veidu veicināšanas pozitīvu ietekmi uz bērnu attīstību kopumā, kā arī pētījuma praktiskās darbības laikā iegūtiem rezultātiem - izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Darbs sastāv no 53 lpp., 4 tabulām, 4 attēliem, 1 pielikuma, analizēti 52 informācijas avoti. Atslēgvārdi: pamatkustības, rāpošanas veidi, agrīnais pirmsskolas vecums, kustību rotaļa.
dc.description.abstractAuthor of the thesis: Ina Solomahina Topic of the qualifying paper: Learning Crawling Techniques for Young Children in the Pedagogical Process. Objective of the study: Study the theoretical aspects and substantiate practically the possibilities to acquire crawling skills for young children in the pedagogical process in pre-school. Hypothesis: Teaching young children to crawl in movement games will be successful if the educator will: •observe regular patterns in the children's early development (perception, attention, experience of physical development); •encourage children to engage in crawling movement games; •encourage children to learn how to crawl both in the group and during sport activities on a regular basis. The first part of the thesis analyses and summarises the scientific literature on the movement development in young children – learning crawling techniques by young children during pedagogical process and its impact on the development of physical, social and mental aspects of early childhood. In the second part of the thesis a practical study was carried out in the pedagogical process dedicated to learning of crawling techniques by young children through systematically organised movement games. In order to achieve the goal of the study, movement games contributing to crawling movements were developed according to children’s age, individual characteristics and interests. The practical part of the study contains the characteristic of the children in the study group at the beginning of the study; crawling learning indicators (using established criteria for skill assessment) at the beginning and end of the study. The results obtained are reflected in the figures. Having summarised the scientific literature analysed in the theoretical part on the peculiarities and regularities in the development of young children and the positive impact of promoting crawling techniques on children’s development in general, and the results obtained during the research – the proposed hypothesis was confirmed. The thesis consists of 53 pages, 4 tables, 4 figures, 1 annex, 52 sources of literature were analysed. Keywords: basic movements, crawling techniques, early preschool age, movement game.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectrāpošanas veidi
dc.subjectagrīnais pirmsskolas vecums
dc.subjectkustību rotaļa
dc.titleRāpošanas veidu apguve bērniem agrīnajā vecumā pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeLearning Crawling Techniques for Young Children in the Pedagogical Process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record