Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorLabrence, Antra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:53Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73372
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49290
dc.description.abstractDarba autore : Antra Labrence Darba vadītājs : Dr.paed.prof. Maruta Sīle Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu „Vidējās pirmsskolas vecuma bērnu skaitīšanas prasmju pilnveide mācību jomu centros.” Pētījuma aktualitāte noteica izglītības satura reformas nostādnes par bērnu grūtībām skaitīšanas prasmju apguvē. Pētījuma mērķis : Teorētiski un empīriski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu skaitīšanas prasmju pilnveidi mācību jomu centros. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā darba autore izvērtē skaitīšanas prasmes vidējā pirmsskolas vecumā teorētiskos aspektus, 4-5 gadīgo bērnu vecumposmu attīstības raksturojumu saistībā ar matemātiskajām prasmēm un pirmsskolas izglītības iestāžu organizēto mācību jomu centru iespējas skaitīšanas prasmju pilnveidei. Teorētiskajā daļā analizēti Ļ.Vigotska, A.Šponas, I.Stangaines, D.Dzinteres, D.Lieģinieces u.c. zinātnieku teorētiskās atziņas. Empīriskajā daļā veikts pētījums par mācību jomu centru iespējām bērnu skaitīšanas prasmju pilnveidē. Pētījuma laikā tika pārbaudīta un apstiprināta hipotēze, ka bērnu darbība mācību jomu centros sekmē vidējā pirmsskolas vecuma bērnu skaitīšanas prasmes, ja tiek piedāvātas dažādas reālas situācijas ikdienas dzīvē, izveidoti radoši un interesanti nosacījumi rotaļnodarbībām un pedagogs plānveidīgi un mērķtiecīgi organizē nodarbības. Pēc iegūto rezultātu apkopošanas, darba autore secina, ka darbība mācību jomu centros veicina bērnu skaitīšanas prasmju pilnveidi un, strādājot pa grupiņām un individuāli, pedagogs var pievērsties katram bērnam, novērot, kas bērnam padodas un kas sagādā grūtības. Atslēgas vārdi : skaitīšanas prasmes, vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība, mācību jomu centri, mācību jomas, pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba apjoms : 53 lpp, 9 attēli, 4 tabulas, 5 pielikumi un izmantotās literatūras un informāciju avotu skaits : 38 vienības, no tiem 2 angļu valodā un 4 krievu valodā.
dc.description.abstractAuthor: Antra Labrence Leader: Dr. Edu. Prof. Maruta Sīle Work of qualification is made about the topic “Counting skill promotion in organized education centers for children in average grade preschools”. The topicality of the research determined the reform of the curriculum guidelines regarding the difficulties facing children learning the skill of counting. Aim of the research: To theoretically and empirically research the improvement of counting skills of preschool-age children in education centers. The work of qualification consists of two parts - the theoretical and the empirical. In the theoretical part, the author assesses the theoretical aspects of preschool counting skills, the developmental character of 4-5 year-olds in relation to mathematical skills, and the potential of educational centers organized by preschool educational institutions to improve numeracy. In the theoretical part the theoretical works of Ļ.Vigotska, A. Špona, I. Stangaine, D. Dzintere, D. Lieģiniece and others were analyzed In the empirical part, a study was conducted on the potential of education centers for improving children's counting skills. The study tested and confirmed the hypothesis that children 's activity in educational centers enhances the counting skills of preschool age children by offering a variety of real - life situations in their daily lives, creating creative and interesting conditions for play and organizing classes in a planned and targeted manner. After summarizing the obtained results, the author concludes that the activities in the education centers contribute to the improvement of child counting skills and, working in groups and individually, the educator can focus on each child, observe what the child is doing and what is difficult for them. Key words: counting skills, development of average preschool age children, educational centers, fields of study, pedagogical process The volume of the work of qualification: 53 pages, 9 pictures, 4 graphs, 5 attachments and the number of literature and information sources used: 38 units, of which 2 in English and 4 in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība
dc.subjectskaitšanas prasmes
dc.subjectmācību jomu centri
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu skaitīšanas prasmju pilnveide mācību jomu centros
dc.title.alternativeCounting skill promotion in organized education centers for children in average grade preschools
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record