• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Roku sīkās motorikas attīstības līdzekļi agrīnā vecuma bērniem

Thumbnail
View/Open
299-73386-Klimovica_Natalja_nk17020.pdf (3.480Mb)
Author
Kļimoviča, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs tika izstrādāts par tēmu “Sīkās motorikas attīstības līdzekļi agrīna vecuma bērniem”. Sīkās motorikas attīstība ir aktuālā problēma mūsdienu bērniem. Vecāki daudz mazāk pavada laika spēlējoties ar saviem bērniem, bērni ir mazāk patstāvīgi, kā arī tiek atvieglotas daudzas ikdienišķas darbības: apavu lipekļi aizvieto kurpju šņores, rāvējslēdzēji – pogas. Tas viss traucē normālu motorisku prasmju attīstību. Tāpēc tagad ir tik ļoti nepieciešams piemeklēt pareizas metodes un līdzekļus sīkās motorikas attīstīšanai. Pētījuma mērķis ir noteikt līdzekļu efektivitāti, kuri tiek izmantoti sīkās motorikas attīstībā. Pētījums sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tika izskatīta cieša saikne starp sīkās motorikas veidošanos un bērna garīgo un runas attīstību. Tiek pierādīts, ka roku kustības pozitīvi ietekme runas zonu attīstību. Tajā pašā laikā ir jāsaprot, ka tas ir svarīgi tieši pirmsskolas vecumā, kamēr notiek runas veidošanās process. Tika arī konstatēts, ka mazi bērni prot izmantot objektus to paredzētajiem mērķiem, viņiem attīstās pašapkalpošanās prasmes un viņi prot kontaktēties ar apkārtējiem. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums par dažādu līdzekļu ietekmi uz bērnu motorisko spēju attīstību, kurā piedalījās 15 bērni. Tika izvēlēti kritēriji un metodes, kas palīdzēja noteikt bērniem sīkās motorika attīstības līmeni; rezultāti tika analizēti pētījuma sākumā un beigās. Balstoties uz sākotnējā pētījuma rezultātiem, tika atklāts, ka lielākajai daļai bērnu ir zems sīkās motorikas attīstības līmenis. Pētījuma laikā bija organizēta labvēlīga vide un tika piemeklēti līdzekļi, kuru mērķis bija uzlabot pirkstu elastības, automatizācijas un koordinācijas līmeni. Analizējot pētījuma gala rezultātus, tika novērota pozitīva dinamika. Bērniem ir uzlabojusies motoriskās prasmes, pirkstiņi ir kļuvuši “paklausīgāki”. Iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka līdzekļi, kuri tika izmantoti darbā ar bērniem pētījuma laikā, pozitīvi ietekmēja bērnu sīkās motorikas attīstību un veicināja tās uzlabošanu. Balstoties uz paveikto darbu, var apgalvot, ka līdzekļi, kuri tiek izmantoti sīkās motorikas attīstīšanai, ir efektīvi; visi uzdevumi pētījuma gaitā tika atrisināti, ka arī hipotēze tika apstiprināta. Atslēgas vārdi: ATTĪSTĪBAS LĪDZEKĻI, AGRĪNA VECUMA BĒRNI, ROKU SĪKĀ MOTORIKA, RUNAS ATTĪSTĪBA, MOTORISKĀS PRASMES. Diplomdarba apjoms: 57 lpp., 33 attēli, 5 tabulas, 9 pielikumi, 44 bibliogrāfiskie nosaukumi.
 
Qualification work was developed on the theme of “Fine motor skills development methods in early childhood’’. The development of fine motor skills today is an urgent problem for children. Parents devote less time to joint games, children are not accustomed to independence, and many everyday activities are facilitated: velcro replaces shoelaces, zippers replace buttons. All this impedes the normal development of motor skills. Therefore, it is necessary to choose the right methods and means for the development of fine motor skills. The purpose of this study is to determine the effectiveness of the methods used in the development of fine motor skills. The study consists of two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, the relationship between the formation of fine motor skills and the mental and speech development of the child was examined. The connection between the development of hand movements, which positively affect the development of speech zones, is proved. At the same time, it is necessary to understand that this is very important in preschool age, while the process of speech formation is ongoing. It was also stated that young children are able to use objects for the intended purpose, they develop self-service skills and are able to interconnect with others. In the practical part, a study was conducted on 15 children to understand the effect of various motor skills development methods in young children. Criteria and methods were selected that helped establish the level of fine motor skills in children, and an analysis was made of the results at the beginning and end of the study. According to the results of the initial study, it was found that most children have a low level of fine motor skills development. During the study, a favorable environment was organized and methods were selected with the purpose of increasing the level of flexibility, automation and coordination of the fingers. Analyzing the final results of the study, there was a positive trend. Children have improved motor skills and fingers became more obedient. The results obtained allow us to conclude that the methods used have a positive effect on the development of fine motor skills. The completed work confirms that the methods, used for the fine motor skills development, are effective; all tasks in the study were solved, as well as the hypothesis was confirmed. Keywords: DEVELOPMENT METHODS, EARLY CHILDHOOD, FINE MOTORITY, SPEECH DEVELOPMENT, MOTOR SKILLS. Volume of diploma work: 57 pages, 33 pictures, 5 tables, 9 appendixes, 44 references.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49297
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV