4 - 5 gadīgu bērnu pašvadītas darbošanās veicināšana pirmsskolā
Author
Bendika, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: 4 – 5 gadīgu bērnu pašvadītas darbošanās veicināšana pirmsskolā Darba autore: Iveta Bendika Darba vadītāja: Dr. paed. asoc. prof. Ieva Margeviča – Grinberga Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiskā darbībā izvērtēt bērnu pašvadītu darbošanos pirmsskolā, tās veicināšanas iespējas Mērķa īstenošanai izvirzīti pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt dažādu autoru atziņas par pašvadītu darbošanos un tās nozīmi bērnu attīstībā; 2.Noskaidrot 4 – 5 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas kontekstā; 3.Veikt pētījumu par bērnu pašvadītas darbošanās veicināšanu pirmsskolā; 4.Apkopot ieteikumus bērnu pašvadītas darbošanās veicināšanai pirmsskolā. Pētījums nosacīti dalās divās daļās: teorētiskā un empīriskā daļa. Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas dažādu autoru atziņas par brīvu, pašvadītu darbošanos un tās nozīmi bērna attīstībā, kā arī 4 – 5 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības. Bērnu pašvadītas darbošanās veicināšanas iespējas tiek aplūkotas balstoties uz trīs faktoriem – rotaļa, vide un skolotājs. Darba empīriskajā dāļā praktiskā darbībā tika noskaidrotas bērnu pašvadītas darbošanās veicināšanas iespējas. Pakopoti izvērtēšanas rezultāti pēc izvirzītiem kritērijiem. Veikta analīze un sniegti ieteikumi pašvadītas darbošanās veicināšanai 4 – 5 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Kvalifikācijas darba saturs: 64 lpp., 7 tabulas, 29 attēli, 3 pielikumi un 55 literatūras un informācijas avots. Title of qualification work: Promotion of self-directed activities of children aged 4 - 5 in preaschool Author: Iveta Bendika Supervisor: Dr. paed. assoc. prof. Ieva Margeviča - Grinberga Aim of the research: To study theoretically and evaluate in practice the self-directed activities of children in preschool, possibilities of its promotion To achieve the aim following tasks were made: 1. To analyze different authors conitions about self-directed activity and its role in the development of children; 2. To find out the regularities of the development of 4 - 5 year old children in the context of the problem under investigation; 3. Carry out research on the promotion of children's self-directed activities in pre-school; 4. Summarize recommendations to promote children's self-directed activities in pre-school. The research is relatively divided into two parts: theoretical and empirical. The theoretical part of the paper analyzes the conclusions of various authors about free, self-guided activity and its importance in the development of a child, as well as the regularities of the development of 4 - 5 year old children. Possibilities for facilitating children's self-directed activity are considered based on three factors - play, environment and teacher. In the empirical part of the thesis the possibilities for the promotion of self-directed activities of children were explored in practical work. Staged evaluation results according to set criteria. Analysis and recommendations for the promotion of self-directed activities in pre-school children aged 4 - 5. Content of qualification paper: 64 pages, 7 tables, 29 figures, 3 appendices and 55 sources of literature and information. Keywords: 4 - 5 year old children, self-directed activities, skills promotion, environmentself-control.