3 – 4 gadīgu bērnu ģērbšanās prasmju pilnveide pirmsskolas izglītības iestādes organizētā dienas ritumā
Autor
Austruma, Jolanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Jolanda Austruma. Darba vadītāja: profesore Dr. paed. Maruta Sīle. Pētnieciskā darba temats:. 3-4 gadīgu bērnu ģērbšanās prasmju pilnveide pirmsskolas izglītības iestādes organizētā dienas ritumā. Pētījuma mērķis: pētīt 3-4 gadus vecu bērnu ģērbšanās prasmju pilnveidi pirmsskolas izglītības iestādes organizētā dienas ritumā. Pētījuma hipotēze: 3-4 gadus vecu bērnu ģērbšanās prasmju pilnveide pirmsskolas izglītības iestādes organizētā dienas ritumā būs sekmīgāka, ja: tiks ievērota bērna iepriekšējā ģērbšanās prasmju pieredze, tiks ievērotas individuālās attīstības īpatnības, tiks izmantoti vecumposmam atbilstoši pedagoģiskie paņēmieni. Pētījuma uzdevumi: analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par prasmēm, tai skaitā ģērbšanās prasmēm, organizēt empīrisko pētījumu, analizēt empīriskā pētījumā iegūtos datus. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes- literatūras analīze, empīriskās metodes – pārrunas, novērojumi, dzīves gājuma analīze, anketēšana, kā arī matemātiskās metodes – reģistrēšana, ranžēšana. Teorētiskais pamatojums: kompetencēs balstītā izglītības satura redorma aktualizē pirmsskolas pedagoģiskajā procesa dzīves prasmju apguvi. Dokumemtā Skola 2030 tiek ieviests jēdziens pratība .Pētījuma teorētisko bāzi veido -Ausmas Šponas, Voldemāra Zelmeņa, Dzidras Meikšānes, Jēkaba Raipuļa, Ārijas Karpovas, Velta Golubinas, Ļeva Vigotska, Vladimira Petrovskis, Ingas Stangaines, Dainas Dzinteres, pētījumi. Empīriskā pētījuma kritēriji - Apģērba izvēle atbilstoši laika apstākļiem; Apģērba izvēle svētkiem vai ikdienai; Apģērba izvēle meitenei vai zēnam; Apģērbs tīrs vai netīrs; Apģērbšanās secība; Apģērbs sportam; Apģērbs miegam. Pētījums veikts: no 2019 gada augusta līdz 2019 gada novembrim X pirmskolas izglītības iestādē. Atslēgas vārdi – prasmes, ģērbšanās prasmes, dienas ritums. Pētījuma 60 lapaspuses, 3 attēli, 11 tabulas, 61 literatūras un avotu skaits, tai skaitā 10 ārzemju zinātnieku avoti. Author: Jolanda Austruma Supervisor: Professor Dr. paed. Maruta Sile Research topic: Developing of the dressing skills of 3-4 years old children during daily life organized by pre-school educational institution. Aim of the research: to investigate the improvement of dressing skills of children aged 3-4 years during the day organized by pre-school educational institution. Hypothesis: Improvement of developing dressing skills of children aged 3-4 years during days organized by pre-school educational institutions will be more successful in case if: the child’s previous dressing experience will be taken into account; the peculiarities of individual development will be taken into account. Will be used apropriate pedagogical techniques for 3-4 years old age group. Objectives: to analyze theories of pedagogical and psychological scientists on skills, including dressing skills, to organize empirical research, to analyze data obtained in empirical research. Research methods: theoretical research methods - literature analysis, empirical methods - interviews, observations, life history analysis, questionnaires, as well as mathematical methods - registration, ranking. Theoretical background: The competency-based curriculum revamps the acquisition of life skills in the pre-school pedagogical process. The concept of skills is introduced in School 2030. The basis of the reasearch part consists of researches by Ausmas Šponas, Voldemāra Zelmeņa, Dzidras Meikšānes, Jēkaba Raipuļa, Ārijas Karpovas,Velta Golubinas, Ļeva Vigotska, Vladimira Petrovskis, Ingas Stangaines and Dainas Dzinteres. Criteria for empirical research: Selection of clothes according to weather conditions; Selection of clothes for festive or casual occasions; Selection of clothes for a girl or a boy; Selection of clean or dirty clothes; Sequence of getting dressed; Sportswear; Sleepwear Study conducted: from August 2019 to November 2019 at pre-school educational establishment X. Keywords - skills, dressing skills, daily rituals. 60 pages of the study, 3 pictures, tables, 11 number of literature and sources, including 10 foreign scientific researches.