Piecgadīga bērna radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā pirmsskolā
Autor
Bērziņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Santas Bērziņas izstrādātā bakalaura tēma ir “Piecgadīga bērna radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā pirmskolā”. Bakalaura darba mērķis - pētīt, kā literāro darbu izmantošana sekmē piecgadīga bērna radošumu pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek veikta jēdzienu “radošums un radoša darbība” teorētiska analīze zinātniski metodiskajā, pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā, tiek meklēti un analizēti bērnu radošās darbības kritēriji, lai novērtētu bērnu radošumu. Sniegts piecgadīgu bērnu attīstības raksturojums pētījuma kontekstā. Tiek analizēti literārie darbi, kā bērnu radošuma sekmēšanas līdzeklis pirmskolā. Aplūkotas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par literārajiem darbiem kā radošuma sekmētāju pirmskolā, kā arī izvērtēta literāro darbu izvēle, metodiskā izmantošana, lai sekmētu piecgadīgu bērnu radošumu. Otrajā daļā ir aprakstīts empīriskais pētījums par literāro darbu izmantošanas iespējām piecgadīgu bērnu radošās darbības sekmēšanai pirmskolā. Tika veikts bērnu pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Bakalaura darba apjoms ir 60 lapas. Darbā ietilpst 7 tabulas, 19 attēli, 1 pielikums. Darba izveidošanai izmantoti 50 literatūras un informāciju avoti. The theme of the bachelor’s work developed by Santa Berzina is “Five year old childs creativity promotion through familiarization of literary works in preschool”. The aim of bachelor’s work is to explore the possibilities of using literary works to promote the five year old child’s creativity. The work consists of two two parts – theoretical and empirical. In the teoretical part a theoretical analysis of the concepts “creativity and creative action” is carried out from scientific literature. The criteria for evaluting child’s creativity sought and analysed. Description of the development of five year old children in the context of the study, an analysis of the literary work as promotion of creativity in preschool. An analysis of the findings off teatchers and psychologists regarding preschool ducation, as evaluation of the chiose of literary work and methodological use for fostering creative activities in preschool. The second chapter describes the empirical study how to use literary works to promote children’s creativity in preschool. Teaching observations of children and aducational experiment were carried out. Bachelor’s work consists of 60 pages, 7 tabeles, 19 pictures, 1 annex. 48 bibliographical references have been used to provide bachelor’s work.