Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorZiemele, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:06Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73399
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49308
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Elīna Ziemele Kvalifikācijas darba nosaukums: 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās un sadzīves situācijās. Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas spēlēs, rotaļās un sadzīves situācijās. Tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. Analizēt teorētiskās atziņas par 2-3 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām, valodas apguvi un vārdu krājuma bagātināšanas iespējas iepazītiem tematiem un sadzīves situācijās, uzdodot atbilstīgi tematam daudzveidīgus jautājumus. 2. Veikt aptauju vecākiem par bērnu vārdu krājumu. 3. Veikt novērtēšanu rotaļās un sadzīves situācijās. 4. Izdarīt secinājumus un sniegt rekomendācijas par 2-3 gadu vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Kvalifikācijas darba mērķa sasniegšanai izmantotas pētījuma metodes: 1) Teorētiskajā daļā – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. 2) Empīriskajā daļā - anketēšana, pedagoģiskais novērojums, individuālas sarunas, pedagoģiskā situāciju analīze. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas pedagogu un psihologu atziņas par bērnu runas attīstību un bērnu valodas apguvi agrīnā vecumposmā. Tiek analizēti dažādu autoru uzskati par vecāku lomu bērnu vārdu krājuma paplašināšanā. Literatūras analīzē tiek atspoguļotas pedagoģiskās metodes valodas attīstības veicināšanai. Empīriskajā daļā autore veica pētījumu, novērtējot valodas bagātināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā 2-3 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba apjoms: kopā ar pielikumiem 63 lappuses, tajā ietverti 18 attēli, 1 tabula, 6 pielikumi, izmantoti 45 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantotās literatūras saraksta. Atslēgas vārdi : valoda, vārdu krājums, rotaļa, pedagoģiskais process, agrīnais vecumposms.
dc.description.abstractAuthor of the qualification: Elīna Ziemele Title of qualification: Improving the vocuabulary of 2 to 3 years old children using games and household situations The purpose of the qualification work: explore ways of improving vocabulary of children aged 2 to 3 year-old in games, plays and household situations. The following tasks were identified: 1. Analyse theoretical knowledge of the developmental relationships of children 2-3 years old, language learning and the possibilities ofimproving the vocabulary for recognised topics and municipal situations, with a wide variety of topics. 2. Conduct a survey of parents on children's vocabulary. 3. Perform evaluation in games and household situations. 4. Draw conclusions and make recommendations for improvement of the 2-3-year old child's name stock. The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical. Study methods used to achieve the purpose of the qualification work: 1) In the theoretical part - an analysis of pedagogical and psychological literature. 2) In the empirical part - anketization, pedagogical observation, individual negotiation, pedagogical analysis of situations. The theoretical part deals with the learning of teachers and psychologists about children's development and the development of children's language at an early age. The views of different authors on the role of parents in expanding the children's language stock are analyzed. The literature analysis reflects pedagogical methods for promoting language development. In the empirical part, the author carried out a study assessing the possibilities of language improvement in the pedagogical process for children 2-3 years old in the pre-primary education institution. Scope of qualification: 63 pages with attachments, containing 18 images, 1 table, 6 attachments, 45 sources of literature. The qualification work consists of an input, two parts, conclusions, proposals and a list of authorities used. Key words: language, vocabulary, play, pedagogical process, early age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvaloda
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectrotaļa
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.subjectagrīnais vecumposms
dc.title2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās un sadzīves situācijās
dc.title.alternativeImproving the vocabluary of 2 to 3 year old children using games and household situations
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record