Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorJēkabsone, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:07Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73402
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49310
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs: Dabas materiāli jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības veicināšanai Darba autors: Elīna Jēkabsone Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed., asoc. profesore Ineta Helmane Pētījuma mērķis: Pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības veicināšanu ar dabas materiāliem, un apkopot ieteikumus jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības veicināšanai. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par dabas materiāliem jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības veicināšanai 2.Noteikt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības veicināšanu ar dabas materiāliem reālā situācijā 3.Apkopot ieteikumus 2 – 3 gadīgu bērnu sensorai attīstībai rotaļnodarbībās ar dabas materiāliem Kvalifikācijas darba apjoms: 58 lpp, 4 tabulas, 17 attēli, 4 izmantotās literatūras un informācijas avoti, 2 pielikumi. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās daļas un empīriskās Teorētiskā daļā tika sniegts sensorās attīstības skaidrojums, bērnu psihiskās attīstības norise un termina “sajūtas” skaidrojums. Tika analizēti sensorās attīstības procesi un sensorās attīstības veicināšana rotaļdarbībās ar dabas materiāliem 2 - 3 gadīgiem bērniem. Kā arī apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par sensoro attīstību jaunākajā pirmsskolas vecumā. Teorētiskajā daļā tika izmantoti tādi autoru darbi, kā: Vorobjovs A., Ļubļinska A., Golubina V., Kalvāns Ē., un Svence G., u.c. Empīriskajā daļā tik veikta novērošana rotaļdarbībās ar dabas materiālim, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem un rādītājiem, lai noteiktu bērnu sensorās attīstības veicināšanas līmeni rotaļdarbībās izmantojot dabas materiālus. Pirmsskolas izglītības pedagogu intervijas sniedza ieskatu pedagogu uzskatos par dabas materiāliem, kuri veicina bērnu sensoro attīstību Atslēgas vārdi: sensorā attīstība, sensorā pieredze, bērnu attīstība.
dc.description.abstractQualification work: Natural materials for children`s sensory development in the youngest pre – school age group Author: Elina Jekabsone (Elīna Jēkabsone) Scientific supervisor of the work: Dr.paed., asoc. Professor Ineta Helmane The purpose of the research: Research the advancement of sensory development with help of natural materials, collect recommendations for the youngest pre-school age group. Research tasks: 1.Analyze pedagogical and psychological researcher key takeaways about the purpose and impact of natural materials towards the advancement of sensory development. 2.Explore the sensory development dynamics among youngest pre-school age group with natural materials in real life situation. 3.Collect sensory development recommendations for 2 – 3 year old children age group in form of games and activities that involve natural materials. The volume of the qualification work: 58 pages, 4 tables, 17 pictures, 49 used literature and references, 2 appendixes. The work contains two parts – theoretical and empirical part. Theoretical part offers insights in the generic explanation of sensory development, the typical children’s psychological development curve and explanation of term: “feelings”. Additional analysis is done on sensory development processes and advancement with help of activities that involve natural materials. The analysis is focused on age group 2 – 3 years. The theoretical part also includes collected key messages from researches across pedagogic and psychology fields on sensory development among youngest pre-school aged children. Examples of authors quoted in the part: Vorobjovs A., Lublinska A., Golubina V., Kalvans E., and Svence G., etc. Empirical part contains observations done during playful activities with natural materials, where based on previously chosen criteria, one can draw conclusions on sensory development. Preschool teacher interviews offer opinions of natural material usage in their daily activities with children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsensorā attīstība
dc.subjectsensorā pieredze
dc.subjectbērnu attīstība
dc.subjectsensorā apstrāde
dc.titleDabas materiāli jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības veicināšanai
dc.title.alternativeNatural materials for children`s sensorydevelopment in the youngest pre – school age group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record