Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorGeste, Dana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:07Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73403
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49311
dc.description.abstractDarba nosaukums: Brīvdabas pedagoģija 5-6 gadus vecu bērnu kustību koordinācijas veicināšanai. Darba autore: Dana Geste Darba saturs: 43 lpp, 5 pielikumi , 6 tabulas, 5 diagrammas, analizēti 32 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba mērķis: Analizēt un pētīt brīvdabas pedagoģijas ietekmi uz 5-6 gadīgu bērnu kustību koordinācijas attīstību. Ievadā pamatota āra nodarbības aktualitāte 5-6 gadu vecu bērnu kustību koordinācijas attīstībai pirmsskolā. Darba pirmajā nodaļā autore sniedz ieskatu, kā brīvdabas pedagoģija sekmē pirmskolas vecuma bērnu fizisko attīstību, aprakstīts brīvdabas pedagoģijas jēdziens un principi, pētīta un analizēta 5-6 gadus vecu bērnu fiziskā attīstība, kā arī sniegts kustību koordinācijas raksturojums un tās veicināšana izmantojot brīvdabas pedagoģiju. Otrā nodaļā atspoguļots empīrisks pētījums par brīvdabas pedagoģijas nozīmi 5-6 gadus vecu bērnu kustību koordinācijas sekmēšanā. Pētījumā analizēta līdzsvara izjūta 5-6 gadus veciem bērniem pētījuma sākumā, pirms nodarbībām brīvdabā, un rezultāti pētījuma beigās. Pedagoģiskās, psiholoģiskās, sporta literatūras analīze un veiktie novērošanas rezultāti 5-6 gadus veciem bērniem apliecināja, ka nodarbības brīvā dabā veicina kustību koordinācijas, jeb līdzsvara izjūtas attīstību. Lai sekmētu līdzsvara izjūtas attīstību, darba autore izstrādāja dienas plānu āra nodarbībai visas dienas garumā (izņemot ēdienreizes un diendusu), piedāvājot vingrojumus un kustību rotaļas , kuras realizēšanas rezultātā uzlabojās līdzsvara izjūta vecākajā pirmsskolas vecuma grupā. Pētījuma atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, 5-6 gadus vecu bērnu fiziskā attīstība, kustību koordinācija, līdzsvara izjūta.
dc.description.abstractTitle of the work: Outdoor pedagogy as a tool to promote the coordination of movement of children aged 5 to 6 years. Author of the work: Dana Geste Content: 43 pages, 5 annexes, 6 tables, 5 charts, 32 literature sources analyzed Purpose of the qualification work: To study and analyse outdoor pedagogy’s impact on development of coordination of movement of children aged 5 to 6 years. The importance of outdoor lessons at preshool for development of movement coordination of children at age 5 to 5 has been grounded at the Introduction. In the first chapter author looks at ways, how outdoor pedagogy promotes physical development of preschool children, the concept and principles of outdoor pedagogy has been described, physical development of children of age 5 – 6 has been analysed and coordination of movement has been described, as well as the tools of outdoor pedagogy to promote it. Second chapter consists of empiric research on the importance of outdoor pedagogy as a tool to promote coordination of 5 – 6 years old children movement. Balance of children has been analysed at the beginning of the research, before outdoor lessons, and at the end of the research. The analysis of pedagog’s, psychology’s and sports literature and observation of 5- 6 years old children proved that outdoor lessons promote coordination of movement and development of balance. In order to promote sense of balance, author of the work has created a plan for all day outdoor lessons (except meals and midday break), authoor have proposed exercises and games of movement, that did promote sense of balance during the research at the oldest of age group at preschool. Keywords: outdoor pedagogy, physical development of 5 – 6 years old children, coordination of movement, sense of balance.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subject5-6 gadus vecu bērnu fiziskā attīstība
dc.subjectkustību koordinācija
dc.subjectlīdzsvara izjūta
dc.titleBrīvdabas pedagoģija 5-6 gadīgu bērnu kustību koordinācijas veicināšanai
dc.title.alternativeOutdoor pedagogy as a tool to promote the coordination of movement of children aged 5 to 6 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record