Patstāvības veicināšana dabas centros četrgadīgiem bērniem
Author
Gailina, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Ilze Gailina. Kvalifikācijas darba tēma: ”Patstāvības veicināšana dabas centros četrgadīgiem bērniem.” Kvalifikācijas darba vadītātājs: Mg. paed. Rūta Vociša. Darba mērķis ir izpētīt četrgadīgu bērnu patstāvības veicināšanu dabas centros. Atslēgas vārdi: patstāvības veicināšana, četrgadīgs bērnu vecums, pirmsskola, dabas centri. Darbs sastāvs no ievada, 2 daļām, secinājumiem, priekšlikumiem un pielikumiem. Darba pirmajā daļā (teorētiskajā daļā), tiek aplūkota un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra. Šajā literatūrā atrodamas dažādu autoru atziņas par četrgadīgu bērnu attīstību, par patstāvību un patstāvības veicināšanas iespējām dabas centros. Šajā nodaļā tiek aplūkots jēdziens patstāvība, patstāvības veicināšanas iespējas un nozīme bērna attīstībā, kas dod bērnam vispusīgi attīstīties un veidot savu vienreizēju, neatkārtojamu personību. Darba otrajā daļā (praktiskajā daļā), tiek pētīts četrgadīgu bērnu patstāvības raksturojums un patstāvības veicināšanas iespējas dabas centros, izmantota novērošanas metode, pārrunas ar bērniem, izvirzīti kritēriji bērnu patstāvības izvērtēšanai, vecāku anketaptauja. Šajā daļā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu kā darbojoties sekmēt četrgadīgu bērnu patstāvības prasmes dabas centros. Darbs sastāv no 56 lapaspusēm, 6 tabulām, 9 diagrammām, 8 attēliem, 5 pielikumiem, 38 izmanotiem literatūras avotiem. Author of qualification thesis is Ilze Gailina. Title of qualification thesis: “Promoting the independence through nature centers for four-year-olds”. Qualification supervision Mg. Paed. Rūta Vociša. The aim of the qualification thesis is to study the independence of four year olds in nature centers. Keywords: development of independency, age of four-year-old children, pre-school, nature centers. Qualification thesis consists of introduction, theoretical and practical research, conclusions, proposals and annexes sections. The first part of the qualification thesis (theoretical part) examines and analyses the pedagogical and psychological literature. This literature contains insights from the various authors on the development of four-year-old children, the empowerment of autonomy and the promotion of independency in nature centers. This chapter examines the concept of self-sufficiency, the possibilities for independency and the importance of child development, which ensures a profound development and a unique, individual personality. The second part of the qualification thesis (research part) investigates the opportunities for promoting independency for four year olds in nature centers. The used research methods are observation, interviews with children, criteria for assessing the independency of children and parental questionnaires. In this section there is answered the research question about which pedagogical methods can promote the independency skills for children in nature centers. The work consists of 56 pages, 6 tables, 9 diagrams, 8 images, 5 attachments, 38 used literature sources.