dc.contributor.advisor | Stangaine, Inga | |
dc.contributor.author | Badejeva, Veronika | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2019-12-31T02:04:12Z | |
dc.date.available | 2019-12-31T02:04:12Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 73407 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49315 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba autore: Veronika Badejeva Kvalifikācijas darba temats: „4 – 5 gadīgu bērnu pamatkustību apguves nostiprināšana pedagoģiskajā procesā”. Mērķis: pētīt nosacījumus veiksmīgai pamatkustību apguves sekmēšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar kustību jēdzienu un nozīmi bērna veselības nostiprināšanā un attīstībā, raksturotas 5 pamatkustības (soļošana, skriešana, rāpošana, lekšana un mešana/tveršana), sniedzot to pareizas izpildes raksturojumu, kā arī aprakstot dažādus pamatkustību izpildes veidus pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Tiek vērsta uzmanība vidējā pirmskolas vecuma bērnu psihofiziskās attīstības likumsakarībām, dažādas attīstības jomas saistot ar pamatkustību apguvi. Nodaļas noslēgumā aprakstīti paņēmieni pamatkustību nostiprināšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, aplūkojot pamatkustību apguves sekmēšanas iespējas, izmantojot dažādas kustību rotaļas un vingrinājumus, kas integrēti dienas ritā. Pēc īstenotā pedagoģiskā darba ievērojami paaugstinājās bērnu interese par kustību rotaļām un fiziskajām aktivitātēm kā tādām, paaugstinoties bērnu izpratnei par kustību nepieciešamību. Empīriskajā daļā apstiprināta hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu pamatkustību apguve būs sekmīga, ja pedagogs integrēs daudzveidīgas, bērnu interesēm atbilstošas kustību aktivitātes ikdienas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un veidos bērniem izpratni par kustību aktivitāšu nepieciešamību, nodrošinot jēgpilnas fiziskās aktivitātes. Atslēgas vārdi: pamatkustības, kustību rotaļas, kustību aktivitāte, vidējais pirmsskolas vecums Kvalifikācijas darbs sastāv no 59 lappusēm, tai skaitā 5 tabulas, 9 attēli, pievienoti 5 pielikumi. Izmantoti 50 informācijas avoti. | |
dc.description.abstract | Author of the qualification thesis: Veronika Badejeva Qualification thesis: ‘’Reinforcement of basic motion skills in children aged 4 to 5, in the framework of general pedagogical process’’. Aim of the thesis is to research requirements for fostering acquisition of basic movements in the framework of the pedagogical process in preschool. First part of the thesis reviews the notion of movement as such and its role in the promotion of children’s health and overall development. Author characterizes five basic movements (walking, running, crawling, jumping, throwing/catching), explains the correct manner of carrying out these movements, as well as offers an overview of various types of exercises that can be used as part of physical activities in preschool. Author points out the principles guiding psycho-physical development of preschool age children, drawing parallels between the spheres of a child’s development and the acquisition of the corresponding basic movements. The first part concludes with a description of ways to foster the acquisition of basic movements within the framework of the pedagogical process in preschool. Second part of the thesis describes empirical study regarding the various ways a teacher can foster acquisition of basic movements, using an array of games and exercises that are integrated throughout the day at the preschool. The study shows that with the introduction of basic movement exercises and action games, children are more interested in participating in motion games and in physical activities in general, demonstrating an increased awareness of the role exercises play in maintaining health and wellbeing. In the empirical part of the thesis, author confirms the hypothesis that acquisition of the basic movements will be successful provided the teacher offers children various and age-relevant activities that are integrated in the everyday routines and pedagogical process, as well as ensuring that children gain understanding of the benefits exercises play in maintain health and general wellbeing. Key words: basic movements, action games, motion activity, preschool age Qualification thesis consists of 59 pages, including 5 tables, 9 images, 5 annexes. Thesis enlists 50 sources of information. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | Pamatkustības | |
dc.subject | Kustību rotaļas | |
dc.subject | Kustību aktivitāte | |
dc.subject | Vidējais pirmsskolas vecums | |
dc.title | 4 - 5 Gadīgu Bērnu pamatkustību apguves nostiprināšana pedagoģiskajā procesā | |
dc.title.alternative | Reinforcement of basic motion skills in children aged 4 to 5, in the framework of general pedagogical process | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |