Medijpratības veidošana vecākās pirmsskolas vecuma grupas bērniem
Author
Grīnberga, Liena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Liena Grīnberga. Kvalifikācijas darbs „Medijpratības veidošana vecākās pirmsskolas vecuma grupas bērniem”, Rīga: Latvijas Universitāte, 2019. Pētījuma aktualitāte: Informācijas un tehnoloģiju laikmets izvirza noteiktas prasības it visās dzīves jomās, it īpaši izglītībā. Medijpratības ieviešanai izglītības saturā jau pirmsskolas vecuma bērniem ir jābūt klātesošai visā mācību gaitā caur visām mācību satura jomām. Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt medijpratības veidošanas nepieciešamību un praktiski pārbaudīt medijpratības veidošanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecuma grupā Pētījuma metodes: Teorētiskās analīzes metode, kas ietver zinātniskās un metodiskās literatūras un normatīvo aktu analīzi. Empīriskā metode, kas ietver novērošanu un pedagoģisko izmēģinājuma darbību. Sasniegtie rezultāti: Ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi medijpratības veidošanai vecākajā pirmsskolas vecuma grupā. Kvalifikācijas darba apjoms 45 lappuses. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās analīzes, pētījuma daļas, secinājumu un priekšlikumu daļas, kā arī no izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksta. Darbs satur 3 tabulas, 16 attēlus, 29 izmantotās literatūras un informācijas avotus. Atslēgas vārdi: medijpratība, informācijpratība, kritiskā domāšana, vecākā pirmsskolas vecuma grupa. Liena Grīnberga. Qualification work “Development of Media Literacy for Older Preschool Age Group”, Riga: University of Latvia, 2019. Research topicality: The age of information and technology sets certain requirements in all spheres of life, especially education. The media literacy in educational content should be introduced in pre-school age and it should be present through all areas of the studies. Aim of the research: To theoretically analyze the necessity of media literacy skill development and practically test the possibilities of media literacy skill development in the older preschool age group. Research methods: Method of theoretical analysis, which includes analysis of scientific and methodical literature and normative acts. An empirical method involving observation and pedagogical activities. Results achieved: Conclusions and suggestions for media literacy skill development in the older preschool age group. The volume of the qualification paper is 45 pages. The qualification paper consists of introduction, theoretical analysis, research part, conclusions and suggestions part, as well as list of literature and information sources used. The paper contains 3 tables, 16 images, 29 sources of literature and information. Keywords: media literacy, information literacy, critical thinking, older pre-school age group.