2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma aktivizēšana pirkstiņrotaļās
Author
Locāne, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: 2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma aktivizēšana pirkstiņrotaļās Darba autore: Karina Locāne Pētījuma mērķis ir analizēt un praktiski pētīt 2 līdz 3 gadīgo bērnu vārdu krājuma aktivizēšanas iespējas pirkstiņu rotaļās. Darbu veido divas daļas – teorētiskā un pētnieciskā. Teorētiskajā daļā tiek apskatīti teorētiskie jautājumi, doti terminu skaidrojumi, pētītas dažādu psihologu un pedagogu atziņas par runu, valodu un vārdu krājumu attīstību, analizēta 2 - 3 gadīgo bērnu runas attīstības problemātika. Tiek raksturota pirkstiņu rotaļu izmantošana, kā pirmsskolēnu vārdu krājuma sekmētājas. Pētnieciskā daļa veltīta pētījumam par 2 - 3 gadīgo bērnu runas attīstību, tiks veikta iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Pētnieciskā pētījuma daļā tika pārbaudīta izvirzītā pētījuma jautājuma iespējamā atbilde. Autore izstrādāja anketu un sagatavoja jautājumus vecāku intervēšanai. Pētījumā gūto rezultātu analīze. Nodaļa veltīta 2 - 3 gadīgu bērnu runas attīstības pētījumam, veikta iegūto rezultātu analīze. Rezultātā autore nolēma izstrādāt jaunu rotaļu scenārijus, sagatavot palīgmateriālus, kas kopumā palīdzēs bērniem uzlabot runu. Darbs sastāv no 51 lappusēm, tajā iekļauti 14 attēli, 3 tabulas, pievienoti 3 pielikumi. Darba bibliogrāfiju veido 65 literatūras avoti (31 latviešu valodā, 34 svešvalodā). Atslēgas vārdi: 2 - 3 gadīgi bērni, vārdu krājums, pirkstiņu rotaļas, runa, valoda. Name of qualification work: Activating vocabulary for 2 to 3 year old children using fingergame Author: Karina Locāne The aim of the study is to analyze and practically investigate the activation of in 2 to 3 year old children through finger play. The work consists of two parts - theoretical and research. Theoretical part deals with theoretical issues, provides explanations of terms, explores the conclusions of various psychologists and educators on speech, language and vocabulary development, and analyzes the problems of speech development in children aged 2-3 years. The use of finger games as promoters of pre-school vocabulary is described. The research part is devoted to the research on speech development in children aged 2-3 years; the results will be summarized and analyzed. The research section examined the possible answer to the research question raised. The author developed a questionnaire and prepared questions for interviewing parents. Research result analysis. The chapter is devoted to the research of speech development in children aged 2 - 3 years; the analysis of the obtained results is conducted. As a result, the author decided to develop new play scenarios, to produce materials that would help children improve speech overall. The thesis consists of 51 pages, contains 14 pictures, 3 tables, 3 appendices. The bibliography of the thesis consists of 65 literary sources (31 in Latvian, 34 in foreign language). Keywords: 2 - 3 year olds, vocabulary, fingergames, speech, language.