Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās jaunākā skolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Graudiņa, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās jaunākā skolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā”. Bakalaura darba mērķis – pētīt tikumisko vērtību izpratnes veidošanos jaunākā skolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti vairāki uzdevumi: analizēt pedagoģisko, psiholoģisko un filozofisko literatūru par vērtībām; izzināt tikumisko vērtību izpratnes veidošanos jaunākā skolas vecuma bērniem; pētīt literatūras izmantošanas iespējas tikumisko vērtību izpratnes veidošanā jaunākā skolas vecuma bērniem. Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek sniegts vērtību vispārīgs raksturojums, pētītas un analizētas pedagoģijas, filozofijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par vērtībām, tiek apskatīti dažādi tikumiskās vērtības ietekmējošie faktori. Ir analizētas literāro darbu izmantošanas iespējas skolēnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanā. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāts pētījuma plāns un kritēriji bērnu tikumisko vērtību izpratnes vērtēšanai, sniegts jaunākā skolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes vērtējums pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Tiek atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, lai pārliecinātos, ka izvirzītais mērķis ir sasniegts. Pētījumā iegūtie rezultāti ir atspoguļoti tabulās un diagrammās. Darbam ir šāda struktūra: ievads, 2 nodaļas, 13 attēli, 4 tabulas, ieteikumi pedagogiem, secinājumi, 51 izmantotās literatūras un informācijas avoti (no tiem 8 svešvalodā), 7 pielikumi. Darba apjoms – 71 lapa. Atslēgas vārdi: tikumiskās vērtības, morāle, ētika, literārie darbi, jaunākais skolas vecums. Theme of the Bachelor Paper: “The formation of the understanding moral values of younger – school age children in the process of getting acquaited with literary works”. Aim of the work-to study the comprehension of the moral values for the younger – school age children in the process of getting acquainted with literary sources. In order to reach the aim several tasks were brought forward: to analyse pedagogical, psychological and philosophic literature related to values; to study the comprehension of the moral values for the younger – school age children; to study possibilities of using literature when creating the comprehension of the moral values for the younger – school age children. Bachelor Paper consists of 2 parts -the theoretical and the empirical. The Theoretical parts offers the general description of values, there is also a research and analyses on the conclusions on values and moral values of the scientists of pedagogy, psychology and philosophy as well as the factors that influence the comprehension of the moral values. It also depicts the possibilities of using literary sources to advance the acquirement of the moral values. The Empiric part offers the methodological reason of the research, there is the plan of the research and the criterion for the evaluation of the comprehension of the moral values for the children, as well as evaluation of the comprehension of the moral values for the younger – school age children at the beginning of the research and at the end of the research. There can also be found the reflection of the practical work with the children to reach the pursued goal and to test the hypothesis. The gained results of the research have been reflected in the charts and graphs. Structure of the work: introduction, 2 chapters, 13 images, 4 charts, recommendations for educators, conclusions, 51 sources of the used literature and information (8 of them in the foreign language), 7 appendix. The volume of the BA paper 71 page. Key words: moral values, morality, ethics, literary sources, younger school age. T