4 - 5 gadīgu bērnu patstāvības attīstības iespējas tehnoloģiju centrā pirmsskolā
Author
Pizāne, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma “4 - 5 gadīgu bērnu patstāvības attīstības iespējas tehnoloģiju centrā pirmsskolā”. Darba autore Ilze Pizāne. Darba vadītāja Mg. paed. Rasma Purmale. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 4 – 5 gadīgu bērnu patstāvības attīstības iespējas tehnoloģiju centrā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, 7 apakšnodaļām, 23 attēliem, 3 tabulām, 47 literatūras un citu avotu saraksta, 4 pielikumiem, kopējais darba apjoms 58 lappuses. Teorētiskajā daļā darba autore analizē pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par patstāvības attīstību, tās izpausmēm un ietekmējošiem faktoriem, raksturo patstāvības attīstību 4 – 5 gadus veciem bērniem, kā arī pēta patstāvības attīstības iespējas pirmsskolas tehnoloģiju centrā. Pētījuma praktiskajā daļā kvalifikācijas darba autore veic bērnu novērojumu pēc izstrādātajiem kritērijiem, vecāku anketēšanu, lai noskaidrotu kāda ir vecāku loma sava bērna patstāvības veicināšanā. Darba autore izmanto pedagoģisko darbību, lai veicinātu bērna patstāvības attīstību. Analizējot pēc pētījuma datus darba autore secina, ka izvirzītā hipotēze - 4 – 5 gadīgu bērnu patstāvības attīstības iespējas tehnoloģiju centrā būs sekmīgākas, ja skolotāji un vecāki atbalstīs bērna vēlmi būt patstāvīgiem; tiks iekārtota atbilstoša vide tehnoloģiju centrā pirmsskolā - piedāvāti daudzveidīgi materiāli un interesanti uzdevumi; sekmēs bērnam pašam paplašināt savu pieredzi, praktiski darbojoties, apstiprinājās, jo atkārtotais bērnu novērojums pierādīja, ka atbilstoši iekārtota vide, piedāvātie daudzveidīgie materiāli un bērnam saistošie uzdevumi, pieaugušo atbalsts un bērna paša darbības pieredze sekmē bērna patstāvības attīstību. Atslēgas vārdi: patstāvība, interešu centri, tehnoloģiju centrs, pirmsskola. The theme of the qualification work is “Opportunities for 4 - 5 years old children to develop their independence in the technology center in pre – school”. The author of the qualification work is Ilze Pizāne. Supervisor Mg. paed. Rasma Purmale. Aim of the qualification work: to study theoretically and practically the possibilities of 4 - 5 years old children development of autonomy in a technology center in pre-school. The qualification work consists of two parts, 7 subchapters, 23 pictures, 3 tables, 47 references on list of literature and other sources, 4 attachments, total work volume 58 pages. In the theoretical part the author analyzes the findings of pedagogical and psychological scientists about the development of independence, its manifestations and influencing factors, describes the development of independence in children of 4 - 5 years of age, as well as explores the possibilities of independent development in the pre-school technology center. In the practical part of the research, the author of the qualification work observes the childrens, according to the developed criteria and parents' questionnaires, to find out the role of parents in the promotion of their child's independence. The author of the thesis uses pedagogical activity to promote the development of the child's independence. Analyzing the research data, the author concludes that the hypothesis - the development of 4-5 year old children's independence in the technology center will be more successful if teachers and parents support the child's desire to be independent, appropriate environment in the technology center in the pre-school will be provided, diverse materials and interesting tasks will be offered - will encourage the child to expand his own experience through practice; confirmed that repeated observations of children have shown that the appropriate environment, the variety of materials and child-friendly tasks offered, the adult support and the child's own experience contribute to the child's development. Keywords: independence, interest centers, technology center, pre-school.