Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorRiekstiņa, Ieva Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:17Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73417
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49324
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Ieva Liene Riekstiņa. Kvalifikācijas darba temats “4-6 gadus vecu bērnu skaņu izrunas sekmēšana didaktisko spēļu lietošanas procesā”. Šī darba mērķis: veikt teorētisku un praktisku pētījumu par 4-6 gadus vecu bērnu skaņu izrunu, pedagoģiskajā procesā lietojot didaktiskās spēles. Lai šo mērķi sasniegtu, tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: •veikt zinātniskās literatūras analīzi par 4-6 gadus vecu bērnu skaņu izrunu un attīstības posmam raksturīgo; •izstrādāt un praksē pārbaudīt didaktisko spēļu efektivitāti skaņu precīzas izrunas sekmēšanai; •apkopot un analizēt pētījumā iegūtos rezultātus par skaņu izrunu. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļa tiek analizētas psihologu un pedagogu atziņas par latviešu valodas skaņu sistēmu, skaņu izrunas attīstības raksturojumu 4 – 6 gadus veciem bērniem un didaktisko spēļu raksturojumu skaņu izrunas sekmēšanas procesā. Kvalifikācijas darba pētījumā tiek iesaistīti pirmsskolas vecuma bērni vecumā no 4 līdz 6 gadiem. Pētījuma gaitā izmantotas empīriskās metodes- skaņu izrunas tests, kas palīdz novērtēt skaņu izrunas attīstības līmeni pēc iepriekš izvirzītiem kritērijiem pirms un pēc didaktisko spēļu izmantošanas. Intervija, kuras rezultātā tika noskaidrots skolotāja logopēda viedoklis par skaņu izrunas grūtībām pirmsskolas vecumā un didaktisko spēļu lietošanu skaņu izrunas sekmēšanas procesā, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kurā tika izmantotas 3 didaktiskās spēles. Analizējot iegūtos rezultātus, var secināt, ka izmantojot didaktiskās spēles, kuras ir atbilstošas vecumposmam un ir saistītas ar latviešu valodā noteiktu skaņu izrunas sekmēšanu, bērnu attīstībā var novērot fonemātiskās dzirdes un skaņu izrunas uzlabošanos. Šim kvalifikācijas darbam ir 2 daļas, 2 tabulas, 44 lpp., 5 pielikumi, izmantoti 37 literatūras avoti, no tiem 6 ir svešvalodā.
dc.description.abstractThe author of the present paper: Ieva Liene Riekstiņa. The theme of this paper is “The development of sound pronounciation of 4 to 6 year old children in the process on using didactic games”. The main aim of the paper is to make theoretical and practical research about development of sound pronounciation of 4 to 6 year old children in the process on using didactic games. To achieve the aim of the qualification work, there were set the following tasks: •to analyse pedagogical and psychological literature about sound pronounciation and general develpoment of 4 to 6 year old children; •to analyse, develop and test the effectivness of didactic games to develop accurate pronunciation of sounds; •summarize and analyze the results of the study on the pronunciation of sounds. The theoretical part of the paper analyzes psychologists and pedagogues perceptions of the Latvian language sound system, the characterization of the development of sound pronunciation in children aged 4-6 years and the characterization of didactic games in the process of sound pronunciation. In the research part of this paper there are involved pre-school children aged 4 to 6 years. The study employs empirical methods - sound pronunciation test, which helps to evaluate the development of sound pronunciation based on previously set criteria before and after the usage of didactic games. Interview with speech therapist which showed her opinion about sound pronaunciation difficulties and usage of didactic games as one of the methods to help children with sound pronaunciation difficulties, also the practical pedagogical work and using 3 didactic games. Analyzing the obtained results, it can be concluded that the use of didactic games, which are appropriate for the age and which are related to the promotion of certain pronunciation in Latvian, can be observed in the development of phonemic hearing and sound pronunciation development in children. This qualification paper has 2 parts, 2 tables, 44 pages, 5 appendices, 37 literature sorces used, 6 of which are in foregin language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectDIdaktiskās spēles
dc.subjectSkaņu izruna
dc.title4-6 gadus vecu bērnu skaņu izrunas sekmēšana didaktisko spēļu lietošanas procesā
dc.title.alternativeThe development of sound pronounciation of 4 to 6 year old children in the process of using didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record