3-4 gadu vecu bērnu sīkas motorikas sekmēšana, veidošanas darbībā pirmsskolā
Author
Mefodovska, Aelita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „3 – 4 gadu vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana, veidošanas darbībā pirmsskolā”. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt sīkās motorikas sekmēšanas iespējas pirmsskolā 3 – 4 gadu vecuma grupā. Pētījuma jautājums: kā veidošanas darbībā pirmsskolā sekmējama 3 – 4 gadu vecumu bērnu sīkā motorika? Pētījuma uzdevumi bija sekojoši: 1. analizēt literatūru par bērnu attīstību trīs līdz četru gadu vecumā; 2. analizēt literatūru par bērnu sīkās motorikas attīstības likumsakarībām; 3. pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, priekšlikumiem un literatūras saraksta. Teorētiskajā daļā aplūkota vispārējā bērnu attīstība jaunākajā bērnu vecumā, kā arī dots bērnu sīkās motorikas raksturojums un tā attīstīšanas veidi. Darba praktiskajā daļā sniegts darba metodoloģiskais raksturojums, sniegts bērnu raksturojums, aprakstīta pētījuma norise, analizēti rezultāti, apkopoti secinājumi un sniegti priekšlikumi. Pētījuma gaitā bērnu attīstības rādītāji uzlabojās, tika novērots progress arī pirkstu un plaukstu sīkās motorikas attīstībā. Atslēgas vārdi: sīkā motorika, pirmsskolas jaunākais bērnu vecumposms, veidošanas darbība. Darba apjoms: 50 lpp., 8 tabulas, 8 attēli, 5 pielikumi, 44 izmantotie avoti un literatūra. The theme of the qualification work is the following: “Development of fine motor skills for three to four year old children at preschool with the help of sculpting”. The aim of the work is to study the possibilities of development of fine motor skills for three to four year old children at preschool. The hypothesis of the work is the following: sculpting activities encourage the development of fine motor skills for three to four year children and promote their physical, social and mental development. The tasks of the study were the following: 1. to review and analyze scientific sources on the development of three to four year old children; 2. to investigate the process of development of young children; 3. to study the possibilities of promoting fine motor skills for young children; The work comprises the introduction, the theoretical part, the practical part, conclusions, suggestions and references. General development of young children as well as characteristics of fine motor skills of children and methods of encouraging the fine motor skills are reviewed in the theoretical part. The practical part contains the methodological characteristics of the study, the characteristics of the children and the procedure of the study The analysis of the results, conclusions and suggestions are also provided. The showings of development of children were improved during the study. Moreover, a certain progress in the development of fine motor skills was observed. Keywords: fine motor skills, young children, preschool, creation activity. The size: 50 pages, 8 tables, 8 pictures, 5 supplements, 44 references and literature.