2 - 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšana didaktiskajās spēlēs
Author
Kohanska, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore, Aiga Kohanska. Darba tēma, “2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšana didaktiskajās spēlēs.” Tēma aktuāla, jo ar šo tēmu mēs saskaramies ikdienas darbā. Mūsu sabiedrībā notiek straujas izmaiņas, kas ietekmē sabiedrības nākotni. Ikdienas straujā gaita un mūsu aizņemtība atņem laiku verbālai saskarsmei ar ģimeni, tādēļ bērni vēlu sāk runāt, jo ir nepietiekams vārdu krājums. Tādēļ ir svarīgi izpētīt, vai ar didaktisko spēļu palīdzību, var bagātināt bērnu vārdu krājumu. Pētījuma mērķis. Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas ar didaktiskajām spēlēm. Teorētiskajā daļā izzināta un izpētīta zinātniskā literatūra par 2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma attīstību vecumposmā, un to ietekmējošiem faktoriem, kas saistās ar bērnu attīstību. Didaktisko spēļu raksturošana saistībā ar vārdu krājuma paplašināšanu, kad spēles palīdz apgūt zināšanas, prasmes un sadarbību. Praktiskā pētījumā veikta novērošana un pedagoģiskais izmēģinājums, apkopoti un analizēti rezultāti. Veiktie teorētiskie un praktiskie pētījumi lika secināt, ka pirmsskolas vecums 2 – 3 gadi ir svarīgs, bērnu vārdu krājuma paplašināšanā ar didaktiskajām spēlēm. Darba saturs: 48 lapaspuses, 11 attēli, 10 tabulas, 3 pielikumi. Darbā izmantoti 40 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: vecumposma īpatnības, vārdu krājuma paplašināšana, didaktiskās spēles. The author of the qualification paper is Aiga Kohanska. Theme of work, “Expanding the vocabulary of children aged 2 to 3 in didactic games.” The topic is topical as we deal with it in our daily work. Our society is undergoing rapid changes that affect its future. The fast pace of our day-to-day activities and our busy lives take away the time for verbal communication with the family, which is why children start talking late due to lack of vocabulary. Therefore, it is important to investigate whether didactic games can enrich the vocabulary of children. The study aims. In theory, to explore, and practice to test 2-3 year-old children's vocabulary expansion options with didactic games. In the theoretical part, scientific literature on the development of vocabulary at age 2 - 3 years and its influencing factors related to child development is researched and studied. Characterization of didactic games related to vocabulary expansion, where games help to acquire knowledge, skills and cooperation. Practical research included observation and pedagogical experiment, summarized and analyzed results. The theoretical and practical research carried out concluded that preschool age 2 - 3 years is important in expanding children's vocabulary with didactic games. Content of qualification paper: 48 pages, 11 figures, 10 tables, 3 appendices. 40 sources of literature were used in qualification work. Keywords: age-specific features, vocabulary expansion, didactic games.