Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorJanekalna, Laima
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:21Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73431
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49332
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats – “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā” Darba mērķis – pētīt tikumisko vērtību veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagogu, zinātnieku, filozofu, psihologu atziņas par tikumiskajām vērtībām, to veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Ir sniegts bērna psihiskās attīstības raksturojums pētāmās problēmas aspektā un analizēta literāro darbu nozīme bērnu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšanā pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi, ir izstrādāti tikumisko vērtību izpratnes vērtēšanas kritēriji. Ir sniegts bērnu tikumisko vērtību raksturojums pētījuma sākumā un beigās, atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, izmantojot literāros darbus tikumisko vērtību apguves sekmēšanai, iegūtie rezultāti ir analizēti un apkopoti. Empīriskā pētījuma rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi, ka literārie darbi sekmē tikumisko vērtību izpratnes veidošanos, ja tiek piemēroti attiecīgi aktuālajai dzīves problēmai un ir meklēti, rasti risinājumi. Sekmē bērna tikumisko vērtību veidošanos ja literārie darbi ir atlasīti atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, interesēm, kā arī tiek veiktas jēgpilnas pārrunas par dzirdēto. Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, 2 nodaļas 5 attēli 7 tabulas, secinājumi, 31 izmantotās literatūras un informācijas avoti (no tiem 2 svešvalodā), 3 pielikumi. Darba apjoms – 65 lapas. Teksts izklāstīts literatūras sarakstā ir 31 vienības latviešu valodā, vācu un angļu valodas tulkotās versijās. Teorētisko un empīriskā pētījumā iegūto rezultāti apkopoti 7 tabulās un 5 attēlos. Atslēgas vārdi: vērtības, tikumiskās vērtības, audzināšana, vecākais pirmsskolas vecums, patstāvība.  
dc.description.abstractThe theme of the qualification paper is – the advancement of the moral values of older preschool children. The goal of this research – to study the formation of moral values of older preschool chidren in the process of getting acquainted with literary works. The thesis consists of two parts – theoretical and empirical part. The theoretical part analyzes the conclusions of educators, scientists, philosophers and psychologists about moral values and their formation in older preschool children. Description of child’s psychological development is presented from the aspect of the researched problem and analysis on the importance of literary works that create a better understanding of moral values in preschool children. The empirical part provides an insight into the methodological justification of the research. Based on analysis of scientific literature, characterization of moral values is given at the beginning and end of the research, as are the practical activities done together with children using literary work to deepen their understanding of moral values. These results are analyzed and summarized. The results of the empirical study support the hypothesis that literary works constribute to the shaping of moral values if applied to a relevant problem at the time and solutions are being searched for and found. The development of a child’s moral values depends on how well the selected literary work falls into the child’s stage of development, interests and conducting meaningful conversations about material that’s been heard. The text presented in the list of literature is translated in Latvian, German and English. The results of the theoretical and empirical research are summarized in (7 ) table and (5) pictures (3) annexes have been added. Keywords: values, moral values, upbringing, preschool age, independence.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvērtības
dc.subjecttikumiskās vērtības
dc.subjectaudzināšana
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectpatstāvība
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe advancement of the moral values of older preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record