5-6 gadīgu bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās
Autor
Brokāne, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Vineta Brokāne Darba vadītājs: Asoc. Prof. Ilze Briška Kvalifikācijas darba tēma: 5 – 6 gadīgu bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma uzdevumi: 1.Noskaidrot, kas ir radošā darbība un kā tā izpaužas pētāmajā vecumposmā. 2.Izzināt, kādi pedagoģiski faktori rosina un kādi kavē radošo darbību. 3. Noskaidrot, kas vizuālajā mākslā ir radošs (vizuālās mākslas mācību saturs). 4. Veikt praktisku pētījumu 5-6 gadus vecu bērnu radošajā darbībā, četrās atšķirīgās vizuālās mākslas nodarbībās. Hipotēze: Bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālajās mākslas nodarbībās pirmskolas mācību procesā būs veiksmīga, ja bērniem tiek radīta emocionālā vide, bērni var brīvi izpausties savā radošajā darbībā, piedāvājot daudzveidīgus materiālus. Pētījuma objekts – vizuālās mākslas nodarbība pirmsskolā. Pētījums tika veikts pirmsskolas izglītības iestādē “X”, vecākās grupas 8 bērni. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek salīdzinātas un analizētas autoru atziņas, kā V. Hibneres, I, Kraģis, B, Frīdenbergas, R, Kriķes, R, Fišera,un citu autoru atziņas par radošo darbību, radošās darbības sekmēšanu vizuālās mākslas nodarbībās. Otrajā nodaļā darba autore analizēja un vēroja bērnu radošo darbību četrās atšķirīgās vizuālās mākslas nodarbības. Nobeigumā apkopoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi: radošā darbība, vizuālā māksla, pirmsskola. Pētījuma metodes: teorētiskā metode – literatūras izpēte un analīze. The Author: Vineta Brokane The Research Mentor and Advisor: Assoc Prof Ilze Briska The Theme of the Qualification Paper: Promoting 5-6-Year-Old Childrens’ Creativity in Art Lessons The Goal: To find out the ways of promoting the creativity of children in visual art lessons theoretically and practically. The Objectives: 1 To find out what creativity is and how it is displayed at the chosen age group. 2 To find out what pedagogical methods promote creativity and which ones get into the way of it. 3 To clear out what creativity is in visual art lessons (curriculum of visual art). 4 To carry out the research on creativity of 5-6-year-old children in four various art lessons. The Hypothesis: The success of promoting the creativity of children in primary education in visual art lessons depend on the presence of positive emotional environment, giving the freedom of expressing themselves working with the variety of materials. The Object of the Research: The visual art lesson in a primary school. The research was carried out in the “X” primary school in the older group consisting of 8 children. The qualification paper consists of two parts. In the first part the focus lies on the comparison and analysis of the ideas of authors such as V. Hibnere, I. Kragis, B. Fridenberga, R. Krike, R. Fisers and other author ideas about creativity and their promotion in art lessons. In the second part, the author of the qualification paper analysed and observed the creativity of children in four various visual art lessons. The results of the research are summed up in the conclusion. The Key Words: Creativity, visual art, primary school. The Methods: Theoretical method - resource research and analyses.