Radošuma attīstīšana 5-6 gadus veciem bērniem
Autor
Medne, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Agnese Medne Darba tēma: Radošuma attīstīšana 5 - 6 gadus veciem bērniem. Darba mērķis: izpētīt rotaļu izmantošanu 5-6 gadīgu bērnu radošuma attīstības veicināšanai. Pētījuma saturs: darbu veido divas galvenās daļas. Pirmajā daļā ir dots 5-6 gadīgu bērnu vecumposma raksturojums problēmas skatījumā, radošuma nozīme bērna attīstībā, kā arī raksturotas rotaļas kā bērna radošuma sekmētājas. Otrā darba daļa ir praktiskais pētījums, kurā pēc izstrādātiem kritērijiem dots bērnu raksturojums un radošuma pakāpe pētījuma sākumā, aprakstīts pētījuma process, un dots bērnu raksturojums un radošuma pakāpe pētījuma beigās. Rezultāti: iegūtie rezultāti liecina, ka rotaļas veicina bērnu radošuma attīstību. Rotaļu ietekme ir daudzpusēja, tai skaitā, palielinās pozitīvs paštēls, bērni kļūst atvērtāki jaunām idejām, pievērš uzmanību darbības rezultātiem, pieaug vēlme sasniegt izvirzītos mērķus. Darba lapaspušu skaits 56 lpp., 6 attēli, 5 tabulas, 116 bibliogrāfiskā saraksta vienību. Atslēgas vārdi: radošums, rotaļas, attīstīšana, vecumposms 5-6 gadi, pirmskola Author: Agnese Medne Theme of the paper: Development of creativity in children 5-6 years. Aim of the research: to explore the use of toys to stimulate the creativity of 5-6 year old children. Content of the paper: The work consists of two main parts. The first part describes the problem of 5-6 year-olds, the importance of creativity in the child's development, as well as the play as a child's creativity enhancer. The second part of the thesis is a practical study which, based on the established criteria, gives the characteristics and the degree of creativity of the children at the beginning of the study, describes the research process and gives the characteristics and the degree of creativity of the children. Results: The results show that toys contribute to children's creativity. The impact of play is multi-faceted, including increasing positive self-image, children becoming more open to new ideas, paying attention to performance, and increasing desire to achieve goals. Number of pages of the paper 56, 6 figures, 5 tables, 116 bibliographic list items. Keywords: creativity, games, development, age 5-6, preschool