Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorMaderniece, Linna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:25Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73443
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49341
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu runas pilnveide rotaļās dabā. Darba autors: Linna Maderniece Darba vadītājs: Anita Ieriķe Pētnieciskā darba mērķis ir uzlabot teorijā un praksē bērnu runas pilnveidi, izmantojot pedagoģiskajā procesā rotaļas, sarunas pastaigas laikā dabā. Pētījuma mērķa sasniegšanai ir veikti sekojoši uzdevumi: 1.analizēt teorētisko literatūru kvalifikācijas darba temata jomā, 2.izpētīt bērnu runas attīstības līmeni 1.6 – 3 gadu vecumā, 3.pilnveidot bērnu runu agrīnā vecumposmā ar rotaļnodarbībām dabā, 4.analizēt un apstrādāt iegūtos rezultātus, 5.veikt secinājumus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, teorētiskās un praktiskās (empīriskās) daļas. Teorētiskajā daļā tika aplūkoti vairāku autoru skaidrojumi par valodas un runas funkcijām un nozīmi bērnu attīstībā. Tika aplūkoti arī vairāku autoru skaidrojumi par rotaļas un dabas nozīmi bērna attīstībā, vai rotaļas dabā var pilnveidot un attīstīt bērna runu. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums, kurā piedalījās agrīnā pirmsskolas vecuma bērni. Tika veikta pētāmās grupas analīze un pētījuma metodoloģijas izstrāde. Tad tika apkopoti pētījuma sākotnēji iegūtie rezultāti un veikta analīze, kā rezultātā tika noskaidrots, cik efektīvi ir iespējams attīstīt bērna valodu un pilnveidot runu, rotaļās ejot ikdienas pastaigā dabā. Praktiskās daļas beigās tika apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti. Atslēgas vārdi: runa, runas pilnveide, valodas attīstība, agrīnā pirmsskolas vecuma bērni, rotaļa, daba. Kvalifikācijas darba apjoms ir 44 lpp, tas satur 5 attēlus, 10 tabulas, tika izmantoti 43 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe theme of the qualification paper is Early Preschool-Age Children Speech Development through Plays in Nature. Author: Linna Maderniece Supervisor: Anita Ierike The research aims to improve children’s speech in theory and practice through play, conversation in the pedagogical process in nature. The following tasks have been accomplished to achieve the aim of the research: 1. to analyze theoretical literature in the field of qualification paper, 2. to study the level of speech development of children aged 1.6 - 3 years, 3. to improve children’s speech at an early age with outdoor play activities, 4. to analyze and process the obtained results, 5. to draw conclusions. The qualification work consists of two parts, theoretical and practical (empirical) parts. In the theoretical part, the author explained the functions of language and speech and their significance in the development of children. The explanations of several authors on the role of play and nature in the development of the child were also considered, whether the play can improve and develop the child’s speech while playing in nature. In the empirical part, a study was conducted with early preschoolers. The study group was analyzed, and the research methodology was developed. This was followed by a summary of the initial findings of the study and an analysis of how effective it is to develop a child’s language and improve speech through play in the walks and the outdoors. At the end of the practical part, the results of the research were summarized and analyzed. Keywords: speech, speech development, language development, early preschool-age children, play, nature. The volume of the qualification paper is 44 pages, it contains 5 pictures, 10 tables, 43 sources of reference were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRunas pilnveide
dc.subjectagrīnā pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectrotaļa
dc.subjectdaba
dc.titleAgrīnā pirmsskolas vecuma bērnu runas pilnveide rotaļās dabā
dc.title.alternativeEarly Preschool-Age Children Speech Development through Plays in Nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record