Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās
Author
Juriščuka, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rone, Sandra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats – Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās. Darba autore – Lelde Juriščuka Darba zinātniskais vadītājs - Asoc.prof., Dr.paed. Sandra Rone Pētījuma mērķis - Pētīt agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguvi kustību rotaļās. Pētījuma hipotēze - agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve noris sekmīgāk, ja bērns regulāri iesaistās kustību apguvi veicinošās rotaļās atbilstoši vecumposmam. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par agrīno pirmsskolas vecumu, par pamatkustību apguvi un par kustību rotaļām pamatkustību attīstīšanai. Pētījuma aktualitāti noteica fiziskās attīstības nozīmīgums agrīnajā pirmsskolas vecumā un iespējas pilnveidot bērnu pamatkustības. Pētījumā sniegts pārskats par iespējām veicināt pamatkustību attīstību, tai skaitā izmantojot kustību rotaļas, balstoties uz I. Bulas –Bitenieces, G.Svences, Valsts Izglītības satura centra izstrādātajiem Metodiskajiem materiāliem, A Studentes, D. Dzinteres, V. Hibneres un citu autoru atziņām . Empīriskajā daļā tiek pamatota metožu izvēle un veikts pētījums pirmsskolas izglītības iestādē „ X”. Novērojumā piedalījās četrpadsmit agrīnā pirmsskolas vecuma bērni vecumā no viena gada un sešu mēnešu līdz divu gadu un sešu mēnešu vecumam. Pētījumā veikta situācijas konstatācija - noteikts bērnu pamatkustību apguves līmenis, piedaloties kustību rotaļās. Pētījuma gaitā bērniem tika nodrošināta iespēja regulāri attīstīt pamatkustības piedaloties kustību rotaļās. Pēc mēneša tika noteikts bērnu pamatkustību attīstības progress un apkopoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi – agrīnais pirmsskolas vecums, pamatkustību apguve, kustību rotaļas. Darba saturs – kopīgais lappušu skaits 51 lpp., 1 pielikums, 4 tabulas, 14 attēli, 31 literatūras un informācijas avoti. Bachelor's Thesis: Learning the basic movement skills of early preschool children through movement play. Author of the work: Lelde Juriščuka Supervisor: Asoc.prof., Dr.paed. Sandra Rone Aim of the research: to explore the learning of basic movement skills of early preschool children through movement play. Research hypothesis: early pre-school children's basic movement learning is more successful if the child regularly engages in movement-promoting games according to age. The theoretical part analyzes the scientific literature related to early preschool age, learning basic movements, and movement games to develop basic movement. The relevance of the research was determined by the importance of physical development in early preschool age and the opportunities to improve children's basic movements. The study provides an overview of the possibilities to promote the development of basic movements, including movement play, based on the findings developed by I. Bula-Biteniece, G. Svence, the Methodological materials made by National Center for Educational Content, A. Student, D. Dzintare, V. Hibner and others. The empirical part is a explanation for choice of methods, and the research is carried out in the pre-school „X”. Fourteen pre-school children aged between one year and six months and two years and six months participated in the observation. In the study evaluation of real time situational- a certain level of mastery of children's basic movements is acquired by participating in movement games. Throughout the study, children were given the opportunity to regularly develop basic movements while participating in movement games. One month later, the progress of the children's basic movements was determined and the results of the study were summarized. Keywords: early preschool age, learning basic movements, movement games. Content of the paper - total number of pages 51 p., 1 appendixes, 4 tables, 14 pictures and 31 referneces.