2 - 3 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu veidošana āra nodarbībās
Author
Muceniece, Lana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Lana Muceniece Darba temats: 2 - 3 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu veidošana āra nodarbībās. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt matemātisko priekšstatu veidošanās iespējas 2-3 gadīgiem bērniem nodarbībās dabā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, kurās ietvertas vairākas apakšnodaļas Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti vairāku autoru, pētnieku, psihologu, pedagogu uzskati un skaidrojumi par brīvdabas pedagoģiju kā mācību metodi, matemātisko priekšstatu veidošanās pirmskolā, kā arī 2 – 3 gadīgu bērnu attīstības raksturojums. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums, kurā apstiprinājās pētījuma jautājums, vai āra nodarbības palīdz bērnu matemātisko priekšstatu veidošanai? Nodarbību, aktivitāšu cikls ir balstīts uz brīvdabas pedagoģijas principiem, ievērojot atbilstošo bērna vecumposmu. Pētījumā tiek atspoguļotas dažādas aktivitātes ar matemātikas dominanti. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir: 26 attēli, 6 tabulas, 3 pielikumi un izmantotā literatūra. Darba apjoms 46 lpp. Darba galvenie atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, matemātika, matemātiskie priekšstati, daba, dabas materiāli, aktivitātes. Author: Lana Muceniece Topic: Formation of mathematical notion for children aged 2-3 in outdoor classes Aim of the qualification work: To study theoretical and practical possibilities in outdoor classes of mathematical notions formation for children aged 2-3 The qualification work consists of two parts, which includes several subchapters. The theoretical part consists of views and explanations of several authors, researchers, psychologists, educators about open-air pedagogy as a teaching method, as well as the formation of mathematical notions in pre-school. The empirical part consists of a study that confirms the research question - does outdoor activities help children in mathematical notion formation? The cycle of classes and activities are based on the principles of open-air pedagogy, taking into account the appropriate age of the child. The study reflects a variety of activities with a mathematical interest. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. The work consists of: pictures, diagrams, tables, appendices and list of used literature. Work consists of: 47 p. Qualification work keywords: outdoor pedagogy, mathematics, mathematical notions, nature, natural materials, activities.