Sīkās muskulatūras attīstības paņēmieni rakstīt prasmju veidošanā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Author
Mičule, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Sīkās muskulatūras attīstības paņēmieni rakstīt prasmju veidošanā 5 – 6 gadus veciem bērniem”. Darbs sastāv no ievada, divām galvenajām nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un literatūras saraksta. Darba pirmajā daļā autore ir teorētiski analizējusi latviešu un ārzemju autoru atziņas par sīkās muskulatūras attīstību, sīkās muskulatūras attīstības lomu bērnu dzīvē, autore ir aprakstījusi arī sīkās muskulatūras attīstības paņēmienus. Otrajā daļā autore veica pētījumu, kura sākumā tika noteikts bērnu sīkās mukulatūras attīstības līmenis pēc pieciem autores izvirzītajiem kritērijiem. Pēc tam autore veica pedagoģiskās norises aprakstu, kur aprakstītas piedāvātās darbības un uzdevumi, ar kuru palīdzību pēc kritērijiem tika noteikts sīkās muskulatūra sattīstības līmenis. Pētījuma nobeigumā autore izveidoja aptauju, ar kuras palīdzību tika noskaidrots vecāku viedoklis un zināšanas par sīkās muskulatūras attīstības līmeni. Vecāku atbildes uz aptaujas jautājumiem var skatīt 2. pielikumā. Atslēgas vārdi: sīkā muskulatūra, zīmēšana, roku un pirkstu kustības, darbs ar papīriem, smadzeņu puslodes Kvalifikācijas darbs sastāv no:16 attēliem, 2 tabulām, 53 izmantotiem literatūras avotiem un 2 pielikumiem. Darba kopējais apjoms ir 41 lapaspuse. The subject of the qualification work is “Small musculosceletal development tecniques for writting skills for 5 – 6 years aged children.” The work consists of an introduction, two main chapters, conclusions, proposals and a list of used literature. In the first part of the work, the author has theoretically analysed the Latvian and foreign authors' findings on the development of small muscle, the role of small muscle development in children's lives, and the author has also described the techniques for the development of small musculosceletal development. In the second part, the author carried out a study which initially identified the level of development of children's small musculosceletal development to five criteria put forward by the author. The author then carried out a description of the pedagogical developments describing the activities and tasks proposed, which identified the level of understanding according to the criteria. At the end of the study, the author established a survey which identified the views and knowledge of the level of development of the small musculosceletal development. Parental responses to survey questions can be found in Annex 2. Key words: small musculature, drawing, hand and finger movements, paperwork, hemispheres The qualification work consists of: 16 images, 2 tables, 53 literature sources used and 2 attachments. The total amount of work is 41 pages.