Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dzimumdiferenciācijas izpratnes attīstība lomu rotaļās
Author
Brikše, Lorenta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dzimumdiferenciācijas izpratnes attīstība lomu rotaļās Darba autors: Lorenta Brikše Darba vadītājs: Prof. Dr.paed. Maruta Sīle Bakalaura darba mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dzimumdiferenciācijas izpratnes attīstību lomu rotaļās Pētījuma hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dzimumdiferenciācijas izpratnes attīstība tiks sekmēta, ja ievēros bērna individuālo dzīves pieredzi, attīstības īpatnības un tiks izvēlētas atbilstošas lomu rotaļas mācību jomu centros. Darbs sastāv no 2 nodaļām- teorētiskā, empīriskā. Teorētiskā daļā tika analizētas zinātnieku atziņas par dzimumdiferenciāciju, izpratnes attīstību 4-5 gadīgiem bērniem un noteiktas dzimumdiferenciācijas attīstības iespējas lomu rotaļās. Empīriskajā daļā tika organizēts pētījums 4-5 gadīgiem bērniem par dzimumatšķirību izpratnes attīstību lomu rotaļās mācību jomu centros. Tika avalizēti iegūtie rezultāti un noteikta bērnu dzimumu atšķirību izpratnes attīstības dinamika. Hipotēze tika pārbaudīta un apstiprinājās. Darbs sastāv no 54 lapaspusēm, 16 attēliem, 15 tabulām, 51 literatūras un informācijas avotiem… Darba atslēgas vārdi: 4-5 gadīgi bērni, lomu rotaļas, mācību jomu centri, dzimumdiferenciācija, attīstība. The Theme of the Paper: Development of Gender-differentation understanding in role plays among 4-5-year-old preschool children. The Author of the Paper: Lorenta Brikše. The Adviser: Prof. Dr. paed. Maruta Sīle The Aim of the Paper: to carry out the research of the development of Gender-differentation understanding in role plays among 4-5-year-old preschool children. The Hypothesis of the Paper: the development of awareness of gender differentiation among 4 – 5-year olds will be promoted if the child's individual life experiences, developmental characteristics and appropriate role plays are considered. The Paper consists of 2 parts: theoretical and empirical Theoretical part analyses various authors' findings on gender differentiation, on development of understanding 4 – 5-year olds as well as it determines development possibilities of gender differentiation in role plays at the learning centers In the empirical part, a practical study was carried out on the development of gender awareness in role plays among 4 -5 -year olds. The obtained results have been analyzed and the dynamics of understanding of gender differences in children has been determined. The hypothesis has been tested and it was confirmed. The Paper consists of 54 pages. It includes 16 pictures, 15 tables, 51 literature sources. Keywords: 4-5-year olds, role plays, learning centers, gender differentiation, development.