Show simple item record

dc.contributor.advisorVociša, Rūta
dc.contributor.authorRūķe, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:39Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73470
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49362
dc.description.abstractBakalaura darba temats - Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saudzīgas attieksmes pret dabu veidošanās pirmsskolā. Bakalaura darba mērķis - teorētiski un praktiski izzināt saudzīgas attieksmes pret dabu veidošanās pedagoģiskās iespējas bērniem pirmsskolā vidējā vecumposmā. Darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas teorijas par pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām, par attieksmju veidošanos. 2.Veikt pirmskolēnu sākotnēju izpēti par viņu priekšstatiem par dabas norisēm. 3.Analizēt metodes saudzīgas attieksmes pret dabu sekmēšanai vidējā pirmsskolas vecumā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, trīs galvenām daļām, to apakšnodaļām, secinājumiem par teorētiskās literatūras analīzi un pētījuma praktisko daļu un priekšlikumiem, izmantotās literatūras avotu saraksta un pielikuma. Darba pirmajā un otrajā daļā tika analizētas un apkopotas pedagoģijas autoru atziņas par attieksmes būtību, tās komponentiem, ietekmējošiem pamatnosacījumiem un saudzīgas attieksmes pret dabu veidošanās sekmēšanu pirmsskolā. Teorētiskā pētījuma daļa balstīta uz D. Lieģenieces, I. Žoglas, A. Šponas, V. Zelmeņa u.c. autoru atziņām. Darba trešā daļa balstās uz praktisko pētījumu, tas tika veikts X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā piedalījās vidējā vecuma pirmsskolas bērni. Pētījumā tika pielietotas empīriskās pētīšanas metodes – novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, iegūto rezultātu analīze un aptauja. Bērnu saudzīga attieksme pret dabu tika izvērtēta pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Darbā aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem saudzīgas attieksmes veidošanā pret dabu pirmsskolā, iegūtie rezultāti ir apkopoti diagrammās, attēlos un tabulās. Rezultātā tika konstatēts, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērniem veidosies saudzīga attieksme pret dabu - ja bērniem tiek dota iespēja dabā darboties, pētīt un izzināt atbilstoši viņu pieredzei un sadarbībā ar pieaugušo kā paraugu saudzīgas attieksmes pret dabu veicināšanā. Darbs kopumā izklāstīts 58 lappusēs, tajā iekļautas 4 tabulas un 17 attēli. Darbā izmantoti 60 literatūras avoti un pievienoti 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: attieksme, pirmsskola, veidošanās, audzināšana
dc.description.abstractThe topic of the bachelor paper – Development of Mindful Attitude Towards Nature and Environment In Average Preschoolaged Children During Preschool Period The goal of the bachelor paper–to study theoretically and practically the pedagogical possibilities of the formation of a caring attitude towards nature among the middle-aged pre-school children. The tasks of the paper: 1.to analyse pedagogical theories about regularities of pre-school age children’ development, formation of attitudes. 2.to conducta study of pre-school students' perceptions of nature. 3. to analyse methods for fostering a caring attitude towards nature in the middle pre-school age. The bachelor paper consists of introduction, three main parts, their subchapters, conclusions about the literature review and the practical part of the study, suggestions, sources of literature and annex. The first and the second part of the paper analyses and collects the The first and the second part of the paper analyses and summarizes the pedagogical authors' conclusions about the nature of attitudes, its components, influencing framework and the promotion of a caring attitude towards nature in pre-school. The theoretical part of the study has been based on the conclusions of D.Lieģeniece, I.Žogla, A. Špona, V.Zelmenisand other authors. The third part of the chapter is based on the practical research, it was conducted in pre-school education establishment X. Middle-age pre-school children took part in the study. empirical research methods – observation, pedagogical pilot activity, analysis of the obtained results and survey were used in the study. Children's caring attitude towards nature was assessed at the beginning and at the end of the study. The paper describes the practical work with children in developing a caring attitude towards nature in pre-school, and the results are summarized in diagrams, figures and tables. As a result, it was found that middle-aged children will develop a caring attitude towards nature, if they are given the opportunity to act, study and explore nature in accordance with their experience and in collaboration with an adult as a role model in promoting nature. The thesis consists of 58 pages, 4 tables and 17 figures. 60 sources of literature have been used and 3 appendices have been added. Key words: attitude, pre-school, formation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectattieksme
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectveidošanās
dc.subjectaudzināšana
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu saudzīgas attieksmes pret dabu veidošanās pirmsskolā
dc.title.alternativeDevelopment of Mindful Attitude Towards Nature and Environment In Average Preschoolaged Children During Preschool Period
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record