3-4 gadus vecu bērnu sensorās prasmju pilnveides iespējas brīvdabas pedagoģijā
Author
Legzdaine, Ina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore Ina Legzdaine. Darba tēma: 3-4 gadus vecu bērnu sensoro prasmju pilnveides iespējas brīvdabas pedagoģijā. Darba mērķis: izpētīt 3- 4 gadu vecu bērnu sensoro prasmju sekmēšanas iespējas izmantojot brīvdabas pedagoģijas metodes. Darba teorētiskajā daļā tika izpētīta brīvdabas pedagoģija, tās raksturojums un metodes. Tika izpētīts sensoro prasmju attīstība pirmsskolas vecumā, ņemot vērā 3-4 gadus vecu bērnu psiholoģisko raksturojumu. Teorētiskajā daļā tika apkopoti vairāku psihologu, profesoru, pedagogu un pedagoģijas teorētiķu atziņas par brīvdabas pedagoģiju, tās metodēm un iespējām sekmēt bērnu sensorās iemaņas ikdienas dzīvē. Darbā tika izanalizēti 40 literatūras avoti. Darbā tika izmantota teorētiskās pētīšanas metode, empīriskas datu vākšanas metodes un izvirzīti uzdevumi. 1.Teorētiski analizēt brīvdabas pedagoģijas metodoloģiju un sensoro prasmju attīstību pirmsskolā; 2.Raksturot 3- 4 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības; 3.Izzināt metodes un paņēmienus brīvdabas pedagoģijā-bērnu sensoro prasmju pilnveides sekmēšanai; 4.Izpētīt sensoro prasmju sekmēšanas iespējas brīvdabas pedagoģijas rotaļnodarbībās; 5.Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus. Pētījums balstījās uz to, lai izpētītu 3-4 gadus vecu bērnu sensoro prasmju attīstības sekmēšanas iespējas brīvdabas pedagoģijas nodarbībās. Tika veikts empīriskais pētījums, kurā tika izmantotas vairākas pētījumu metodes(pedagoģiskais novērojums, izmēģinājuma darbība, pedagoģiskā darbība). Vispirms tika izvēlēti kritēriji 3-4 gadus vecu bērnu sensoro prasmju attīstības novērtēšanai(redze, dzirde, tauste).Tad autore izstrādāja rotaļnodarbību kompleksu dabā , bērnu sensoro spēju attīstīšanai. Tika veikta grupas bērnu sensoro prasmju novērtēšana pētījuma sākumā un dati fiksēti protokolā. Nākamajā posmā autore veica pedagoģisko darbu izmantojot izveidoto rotaļnodarbību kompleksu. Pēc kura tika atkārtota grupas bērnu sensoro prasmju novērtēšana pētījuma beigās un datu fiksēšana protokolā, kā arī pētījuma rezultātu analīze, interpretācijas un secinājumu izdarīšana. Darbā ir izpētīts un ar diagrammu palīdzību pierādīts kā ar brīvdabas pedagoģijas metodēm var attīstīt sensorās prasmes 3-4 gadus veciem bērniem, kā uzlabojas bērnu rādītāju dinamika. Darbs satur 44 lapas, 8 attēlus, 7 tabulas, 5 diagrammas un 3 pielikumus. Atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, sensorās prasmes, redzes sajūta, dzirdes sajūta, taustes sajūta. Qualification work author Ina Legzdaine. Theme of work: 3-4 years old children opportunities to enhace sensory skills with outdoor pedagogy. Purpose of the work: 3-4 years old children opportunities to enhace sensory skills by using outdoor pedagogy methods. In the theoretical part of the work outdoor pedagogy were investigated, it’s characterization and methods. The development of sensory skills in preschool age was studied by taking into account the psychological characteristics of children. In the theoretical part quotes were collected by several psychologists, professors, pedagogs and pedagogical theorists about outdoor pedagogy, it’s methods and opportunities to enhance children’s sensory skills in everyday life. 40 literature sources were analyzed. Theoretical research method and empirical data collection methods were used. And setting tasks. 1.To theoretically analyze methodology of outdoor pedagogy and development of sensory skills in pre-school; 2.To characterize the peculiarities of 3-4 years old children’s development; 3.To know methods and techniques in outdoor pedagogy – for promoting the development of children’s sensory skills; 4.To explore the possibilities of promoting sensory skills in outdoor pedagogy play activities; 5.Draw conclusions and proposals. The study was based on that, to explore opportunities to enhance 3-4 years old children’s sensory skills in outdoor pedagogical classes. An empirical study was carried out for using several reasearch methods (pedagogical observation, trial activity, pedagogical activity). First, the criteria were selected for assessing 3-4 years old children’s development of sensory skills (sight, hearing, touch). Then the author developed a set of organized play activities in nature, for developing children’s sensory skills. Group sensory skills were evaluated at the beggining and recorded in a protocol. In the next stage the author performed pedagogical work by using the created play activities complex. Followed by repeated assessment of group children’s sensory abilities at the end of the study and recorded protocol, and analysis of research results, making interpretations and conclusions. Investigates and demonstrates through charts how outdoor pedagogical methods can develop sensory skills to 3-4 years old children, how children index dynamics improve. The work contains 48 pages, 8 pictures, 7 tables, 5 diagrams and 3 attachments. Keywords: outdoor pedagogy, sensory skills, a sense of sight, a sense of hearing, a sense of touch.