4-5 gādīgu bērnu iztēles attīstības veicināšana vizuālajā mākslā - zīmēšanā
Author
Kļaviņa, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Evija Kļaviņa. Kvalifikācijas darba tēma ir “4-5 gadīgu bērnu iztēles attīstības veicināšana vizuālajā mākslā – zīmēšanā.” Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt 4-5 gadīgu bērnu iztēles attīstības veicināšanas iespējas vizuālajā mākslā – zīmēšanā. Lai sasniegtu kvalifikācijas darbā izvirzīto mērķi, pirmajā nodaļā tika pētīta un analizēta iztēle un tās veidi dažādu pedagogu un psihologu skatījumā, tika veikts pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības raksturojums. Tika analizēti un apkopoti metodiskie paņēmieni iztēles attīstības veicināšanai zīmēšanā. Otrajā nodaļā kvalifikācijas darba autore veica bērnu raksturojumu temata ietvaros. Tika izmantota novērošanas metode, lai noteiktu bērnu iztēles attīstības līmeni pirms pedagoģiskā izmēģinājuma. Pedagoģiskā izmēģinājuma laikā bērniem tika piedāvātas septiņas dažādas iztēles attīstību veicinošas nodarbības. Pedagoģiskajā izmēģinājumā iegūtie rezultāti tika analizēti un salīdzināts bērnu iztēles attīstības līmenis pirms un pēc pedagoģiskā izmēģinājuma. 4-5 gadīgu bērnu iztēles attīstība tika sekmēta, izmantojot dažādus zīmēšanas paņēmienus un līdzekļus, kā arī bērniem apkārt radot impulsiem un stimuliem bagātu vidi, ko bērns var izmantot savas pieredzes bagātināšanai. Atslēgas vārdi: iztēle, vizuālā māksla, zīmēšana, bērns, emocijas. Darbs sastāv no 46 lappusēm, to veido anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, 2 nodaļas, 7 apakšnodaļas, secinājumi, 18 attēli, 3 tabulas, literatūras un citu avotu saraksts un 1 pielikums. The author: Evija Kļaviņa. The theme of this qualification work is “Promotion of the imagination development in visual art - drawing for children aged 4 to 5 years.” The goal of this qualification work is theoretically and practically explore the possibilities for promoting the imagination of 4 to 5 years olds in visual art – drawing. To reach the goal of the qualification work, on the first chapter author studied and analysed the imagination and types of imagination from different author perspectives, the characterization of the preschooler imagination development was given. Methodological methods for promotin imagination development in drawing were analysed and complied. On the second chapter, the author of the qualification work performed a description of the children within the scope of the subject. Observation was used to determine the level of imagination development of children prior to the pedagogical trial. During the pedagogical trial, seven different imagination activities were offered to childrens. The results of the pedagogical trial were analysed and compared to the level of development of childrens imagination before and after the pedagogical trial. The imagination development of 4 to 5 year old childern was promoted through a variety of drawing techniques and proceeds, as well as by creating an environment rich with impulses and incentives for children, which a child can use to enrich his experience. Key words: imagination, visual art, drawing, children, emotions. The work consists of 46 pages, annotation in latvian and english, introduction, 2 chapters, 7 subdivisions, conclusions, 18 pictures, 3 tabeles, sources of literature and information and 1 attachment.