4 - 5 gadīgu bērnu stāstītprasme pilnveide pedagoģiskajā procesā
Автор
Romanova, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Agneses Romanovas kvalifikācijas darbs “4 - 5 gadīgu bērnu stāstītprasmes pilnveide pedagoģiskajā procesā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Pirmsskolas izglītības skolotājs” ietvaros. Kvalifikācijas darba vadītāja – docente, Dr.paed. Antra Randoha. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski darbojoties izzināt stāstītprasmes pilnveides iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Tika izvirzīti šādi pētījuma uzdevumi: 1)analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par stāstīprasmes pilnveidi pedagoģiskajā procesā 4 - 5 gadīgiem bērniem; 2)izzināt stāstītprasmes pilnveides iespējas pedagoģiskajā procesā 4 - 5 gadīgiem bērniem; 3)organizēt empīrisko pētījumu un pamatot metodes, analizējot empīriskā pētījuma iegūtos kvantitatīvos un kvalitatīvos rezultātus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika pētītas stāstīprasmes apguves iespējas pirmsskolā, pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi stāstītprasmes veiksmīgai pilnveidei, veikts 4 - 5 gadīgu bērnu raksturojums temata ietvaros un pētīts pedagoģiskais process kā stāstītprasmes apguves pilnveidotājs. Empīriskajā daļā veikts pētījums par 4 - 5 gadīgu bērnu stāstītprasmes pilnveides iespējām pedagoģiskajā procesā, proti, stāstot par attēlu un stāstot pasaku, izmantojot sižetiskos attēlus. Pētījuma bāzi veido 11 bērni vecumposmā no 4 - 5 gadiem no pirmsskolas izglītības iestādes “X“. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās un pētnieciskās daļas, ieteikumiem, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta un pielikumiem. Kvalifikācijas darbs apjoms ir 66 lapaspuses, 4 attēli, 7 tabulas, 3 pielikumi, literatūras un avotu sarakstu veido 55 vienības latviešu, krievu un angļu valodā. Atslēgas vārdi: stāstītprasmes, pedagoģiskais process, monologs, dialogs, 4 - 5 gadus veci bērni, pirmsskola. The qualification work of Agnese Romanova “Storytelling improvement of 4 - 5 years old children during pedagogical process” has been developed within the framework of the University of Latvia's Faculty of Education, Psychology and Art (FEPA) first-level Professional Higher Education`s study programme “Preschool Education Pedagogue”. The Head of Qualification - Docent, Dr Deed. Antra Randoha. The aim of the study is to explore in theory and in practical terms the capabilities of storytelling skills` perfection in the pedagogical process of preschool. There were defined following study tasks: 1)to analyse theoretical knowledge of pedagogy and psychology scientists` regarding the perfection of storytelling skills in the pedagogical process for 4 - 5 - year - olds; 2)to explore the capabilities for the perfection of storytelling skills in the pedagogical process for 4 - 5 - year - olds; 3)to organise an empirical study and to justify methods by analysing the quantitative and qualitative results of an empirical study. The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical. In the theoretical part of the qualification work there were investigated the capabilities of storytelling skills acquirement at preschool, pedagogical psychological conditions for the successful perfection of storytelling skills, within the framework of topic identified the characteristics of 4 - 5 - year - olds and studied the pedagogical process as a complement to the acquirement of storytelling skills. In the empirical part there were carried out the research on the capabilities of the perfection of 4 - 5 - year - olds storytelling skills in the pedagogical process, namely providing a picture and fairy tale by using images regarding to the story. The study base consists of 11 children in the age 4 - 5 years from the pre-school education institution “X”. The qualification work consists of introduction, theoretical and exploratory part, recommendations, conclusions, a list of literature and sources used and appendixes. The amount of the qualification work is 66 pages, 4 figures, 7 tables, 3 appendixes, and the list of literature and sources is composed of 55 units in Latvian, Russian and English. Key words: storytelling skills, pedagogical process, monologue, dialogue, 4 - 5 - year olds, preschool.