4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju pilnveide kustību rotaļās
Author
Rusule, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Ieva Rusule Kvalifikācijas darba nosaukums: 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju pilnveide kustību rotaļās. Kvalifikācijas darba mērķis ir pētīt 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju pilnveidi kustību rotaļās. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek analizētas dažādu psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmi, saskarsmes prasmju attīstību un bērnu attīstības īpatnībām 4-5 gadu vecumā. Otrajā nodaļā tiek sniegta informācija par kustību rotaļu, tās veidiem un izmantošanas iespējām saskarsmes prasmju pilnveidē. Trešajā nodaļā tiek veikts praktisks pētījums par saskarsmes prasmju pilnveidi, izmantojot kustību rotaļas. Pētījuma rezultātā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju pilnveide kustību rotaļās būs veiksmīgāka, ja tiks ievērotas konkrētā vecuma bērnu attīstības īpatnības, tiks piedāvātas bērnu vecumam un attīstībai atbilstošas kustību rotaļas un bērni tajās aktīvi iesaistīsies. Kvalifikācijas darbs sastāv no 56 lapaspusēm, 19 attēliem, 5 tabulām. Kvalifikācijas darbā izmantoti 45 literatūras avoti un 5 pielikumi. Atslēgvārdi: saskarsme, saskarsmes prasmes, 4-5 gadus veci bērni, pirmsskola, kustību rotaļas. Author of qualification paper: Ieva Rusule Title of qualification paper: Improvement of 4-5 year old children communication skills through movement games. Aim of qualification paper is to research the improvement of 4-5 year old children communication skills through movement games. Qualification paper consists of 3 chapters. In the first chapter, author of qualification paper analyzes various psychologist and educator quotes about communication, development of communication skills and peculiarities of 4-5 year old children development . The second chapter provides information about movement games, different types of it and possibilities to use it to improve children's communication skills. In the third chapter a practical study was made using moving games to improve 4-5 year old children communication skills. The hypothesis of research was confirmed. Improvement of 4-5 year old children communication skills through movement games will be more successful if the educator will respect children developmental peculiarities, will offer movement games appropriate to children's age and development and children will take part in offered movement games. Qualification paper consists of 56 pages, including 19 figures and 5 tables. To write qualification paper 45 literature sources have been used and it contains 5 appendixes. Keywords: Communication, communication skills, 4-5 year old children, preschool, movement games.