Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorAstiča, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:45Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73480
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49371
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: “Mīļmantiņu un rotaļu izmantošana 1,5 līdz 3 gadīgu bērnu adaptācijas procesā pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba autore: Iveta Astiča. Pētījuma mērķis: izpētīt mīļmantiņu un rotaļu izmantošanu 1,5 līdz 3 gadīgu bērnu veiksmīgai adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma hipotēze: 1,5 līdz 3 gadīgu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē būs veiksmīgāka, ja tiks izmantotas mīļmantiņas un dažādas bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošas rotaļas. Atslēgas vārdi: adaptācija, bērna attīstības likumsakarības, mīļmantiņa, rotaļa, pedagoģiskais process. Darbā tika analizēts pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par terminu adaptācija, kā arī rotaļlietu, mīļmantiņu un rotaļu nozīmi 1,5 līdz 3 gadīgu bērnu attīstībā. Tika organizēts empīriskais pētījums, lai praktiski izzinātu mīļmantiņas izmantošanas iespējas 1,9 līdz 2,6 gadu vecu bērnu adaptācijas veicināšanai. Pētījumā tika izvirzīti bērnu adaptācijas novērtēšanas kritēriji pētījuma sākumā un beigās. Tika izstrādāta vecāku aptaujas anketa, lai noskaidrotu vecāku viedokli par viņu bērnu adaptācijas gaitu pirmsskolas izglītības iestādē. Tika vadīts un organizēts pedagoģiskais eksperiments, rīta cēlienā, izmantojot bērnu līdz paņemtās mīļmantiņas. Tika pētīta 13 bērnu vecumā no 1,9 līdz 2,6 gadiem pāreja no vienas sociālās vides uz otru. Tika sniegti priekšlikumi, lai sekmētu bērna veiksmīgu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Empīriskajā pētījumā tika apstiprināta sākotnēji izvirzītā hipotēze, ka 1,5 līdz 3 gadīgu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē būs veiksmīgāka, ja tiks izmantotas mīļmantiņas un dažādas bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošas rotaļas. Darba apjoms: 61 lpp., 3 tabulas, 12 attēli, 4 pielikumi, 32 izmantoti literatūras avoti.
dc.description.abstractThe qualification paper theme: “Use of snuggle toys and games in the adaptation process for children 1,5 to 3 years at a pre-school facility”. The author of the paper: Iveta Astiča. The aim of the research: to explore the use of snuggle toys and games for successful adaptation of children 1,5 to 3 years at a pre-school facility. The hypothesis of the research: Adaptation for children 1,5 - 3 years at a pre-school facility will be more successful with the use of snuggle toys and various games that match the interests and needs of the children. Keywords: adaptation, regularities of child development, snuggle toy, game, pedagogical process. In the qualification paper have been analyzed the findings from pedagogical and psychological scientists on adaptation, as well as the importance of snuggle toys and games in the development of children aged 1,5 to 3 years. An empirical study was carried out to explore the practical use of a snuggle toy to promote the adaptation of children aged 1,9 to 2,6 years. The study set out the criteria for assessing children's adaptation at the beginning and end of the study. A questionnaire for parents was developed to find out parents' views on the progress of their children in pre-school education. A pedagogical experiment was conducted and organized, in the morning act, using the snuggle toys taken by the children. The transition from one social environment to another for 13 children aged 1,9 to 2,6 years was studied. Proposals were made to facilitate the successful adaptation of the child to pre-school facility. The empirical study confirmed the original hypothesis that adaptation of children 1,5 to 3 years will be more successful in pre-school facility if they use snuggle toys and various games that match the interests and needs of the children. The paper’s volume: 61 pages, 3 tables, 12 pictures, 4 appendixes, 32 sources of literature used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectMīļmantiņa
dc.subjectRotaļa
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.titleMīļmantiņu un rotaļu izmantošana 1, 5 līdz 3 gadīgu bērnu adaptācijas procesā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeUse of snuggle toys and games in the adaptation process for children 1,5 to 3 years at a pre-school facility
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record